Ini adalah bukti bahawa Galaxy Z Fold 3 dan Flip 3 kalis air

 


Sejak beberapa bulan yang lalu terdapat khabar angin bahawa Galaxy Z Fold 3 dan Flip 3 akan tahan air. Nampaknya berita itu bukan calang-calang, bukti baru menunjukkan bahawa kedua-dua telefon skrin lipat Samsung itu benar-benar kalis air.

Pembocor terkenal Evan Blass menyiarkan gambar siri Galaxy Z terbaru bersama dengan beberapa maklumat di akaun Twitternya. Dapat dilihat bahawa Galaxy Z Flip 3 dibalut kuning dan Galaxy Z Fold 3 berwarna hitam.


Nampaknya kedua-dua telefon itu telah direndam di dalam air. Inilah yang kemudian mengesahkan berita bahawa Galaxy Z Fold 3 dan Flip 3 benar-benar kalis air, ditambah Evan tweet bahawa kedua-duanya mempunyai sijil IPX8.



Sekiranya benar ini adalah peningkatan yang telah dinanti-nantikan, kerana ia akan memperluas penggunaan dan mengurangkan keraguan pihak pemilik. Seperti diketahui, siri sebelumnya tidak mempunyai ketahanan air.


Dalam tweetnya, Evan Blass juga mendedahkan bahawa Galaxy Z Flip 3 dilengkapi dengan skrin dalaman 6.7 inci dan skrin luaran 1.9 inci. Ukuran skrin dalaman masih sama dengan pendahulunya, sementara skrin luarnya hanya meningkat dari hanya 1.1 inci.






Peranti ini dilengkapi dengan kluster kamera ganda dengan masing-masing lensa 12MP, dan kamera selfie 10MP.


Beralih ke Galaxy Z Fold 3 5G, peranti ini dilengkapi dengan skrin dalaman berukuran 7.6 inci dan skrin luaran berukuran 6.2 inci. Ini masih sama dengan Galaxy Z Fold 2 yang diumumkan tahun lalu.


Peranti ini dilengkapi dengan kelompok tiga kamera belakang, yang masing-masing menggunakan lensa 12MP. Manakala kamera selfie berada 10MP di luar dan 4MP di dalamnya. Kamera selfie dalaman ini tersembunyi di bawah skrin, apakah kemampuannya?


Baiklah, ini akan dijawab pada 11 Ogos jam 21.00 WIB. Pada hari itu Samsung mengadakan Galaxy Unpacked yang kononnya akan memperkenalkan Galaxy Z Fold 3, Galaxy Z Flip 3, Galaxy Watch 4 dan Galaxy Buds 2.

Previous Post Next Post

Contact Form