Lenovo Yoga Slim 7i Pro Datang ke Pasaran, Sesuai untuk Menemani WFH


 Lenovo membawa Yoga Slim 7i Pro ke Pasaran. Komputer riba yang nipis dan ringan ini menawarkan beberapa kelebihan yang sesuai untuk aktiviti menemani semasa berada di rumah semasa WFH.

Kelebihan pertama adalah prestasi. Untuk menjawab keperluan multitasking. Yoga Slim 7i dikuasakan oleh pemproses Intel Core Gen ke-11, memori 16GB LPDDR4X, storan 1TB PCIe M.2 NVME SSD, dan hayat bateri sehingga 18 jam.


Jangan ketinggalan grafik Nvidia GeForce MX450 yang tersemat dengan seni bina 'Turing'. Pengguna boleh mendapatkan prestasi supercharged hingga 46% lebih cepat daripada grafik MX350 generasi sebelumnya.



Komputer riba ini menyokong Lenovo Performance + dengan reka bentuk termal 25W hingga 45W apabila dipasangkan dengan Nvidia GeForce MX450. Ia menawarkan prestasi yang lebih baik dan pelesapan haba yang sangat baik dengan penyelesaian kipas dwi-kipas dan paip haba berprofil rendah.


  


Komputer riba ini menghadirkan ciri Lenovo Intelligent Thermal System 5.0 yang disempurnakan, menjanjikan pengguna untuk mendapatkan prestasi terbaik tanpa perlu menyiapkannya. Sistem ini mampu mempelajari kebiasaan dan dapat ditingkatkan secara automatik untuk aktiviti yang memerlukan penjimatan tenaga atau tenaga yang sangat tinggi.


Kelebihan kedua Yoga Slim 7i Pro menjanjikan hiburan maksimum. Ini berkat paparan IPS dengan resolusi 2.8K (2.880 x 1.800 pada kepadatan 243ppi).


Sebagai tambahan, komputer riba ini mempunyai kecerahan 400 nits untuk penglihatan luar yang sangat baik, kadar penyegaran 90Hz untuk animasi yang lancar dan 100% sRGB memperluas liputan ruang warna untuk pencipta kandungan digital. Nisbah kawasan aktif 91% dalam perkadaran 16:10 juga membantu menampilkan lebih banyak kandungan menegak ketika melayari laman web atau bekerja dengan dokumen.


Yoga Slim 7i Pro juga mampu meningkatkan kualiti kandungan video secara automatik hingga FHD 1080p, yang dikenal sebagai Resolusi Super. Untuk tujuan kerja.


Layar komputer riba ini juga telah disahkan Dolby Vision kerana mampu menampilkan warna terang dan tajam. Pengguna akan lebih berpuas hati dengan kehadiran speaker stereo Dolby Atmos 2x 2W yang memberikan pengalaman audio yang mendalam dengan kejelasan yang lebih baik dan bass yang lebih mendalam.


Kelebihan ketiga adalah keselamatan. Komputer riba ini membawa ciri Lenovo Smart Assist. Menghidupkan PC lebih pantas dengan hanya mengangkat penutup, kemudian kamera inframerah (IR) dan Windows Hello mengimbas wajah untuk log masuk. Akibatnya, orang lain tidak dapat mengakses peranti tanpa pengetahuan anda.


Terdapat satu lagi ciri Makluman Privasi yang ditawarkan melalui perisian AI yang memusatkan perhatian dari Glance by Mirametrix untuk membantu melindungi skrin dari orang lain, membantu menjaga keselamatan kerja. Bukan hanya itu, untuk keselamatan tambahan, layar dibuat untuk kabur secara automatik ketika melihat dari jauh.


Yoga Slim 7i Pro sudah dilengkapi dengan Microsoft Office Home & Student 2019 sehingga anda boleh mendapatkan program asal dengan kesahan seumur hidup tanpa perlu membayar tambahan.


Komputer riba ini boleh didapati di Kedai Rasmi Lenovo dalam talian dan luar talian. Lenovo menawarkan Yoga Slim 7i Pro 14 inci  dengan dua pilihan warna, iaitu Slate Grey dan Light Silver.

Previous Post Next Post

Contact Form