OPPO Reno6 dijual untuk pertama kalinya, berikut adalah 5 sebab mengapa anda mesti memilikinya


 OPPO secara rasmi menjual OPPO Reno6 pertama di pasaran. Telefon ini dikatakan mempunyai ciri-ciri fotografi untuk pengalaman permainan yang lancar.

Telefon bimbit yang masih menggunakan reka bentuk Reno Glow seperti Reno5 mempunyai beberapa kelebihan yang ditawarkan kepada pelanggan mereka. Apakah sebab mengapa OPPO Reno6 mesti dimiliki? Inilah ulasannya.


Ciri Potret Flare Bokeh



OPPO Reno6 membawakan inovasi baru, iaitu Bokeh Flare Portrait. Fungsi ini akan memberikan kesan bokeh sinematik pada video dan Video Sorotan AI yang lebih baik. Dengan ciri ini, pengguna dapat menangkap, mengedit dan berkongsi video berkualiti profesional dengan mudah dan cepat.


Algoritma OPPO dapat dengan cerdas memberikan latar belakang yang indah dalam setiap gambar yang diambil. Lebih-lebih lagi, ciri AI maju yang pertama di industri ini melakukan ribuan pengiraan sesaat untuk membuat bokeh yang indah dan menakjubkan secara automatik dalam masa nyata.



Dengan ciri ini, anda tidak perlu lagi bermain-main dengan aperture, shutter speed, dan pengaturan ISO hanya untuk mendapatkan hasil yang sempurna. Lakukan 1 langkah mudah, kamera AI dari OPPO Reno6 akan menghasilkan video seperti filem Hollywood.



Video Kecantikan Potret


Sekiranya satu ciri ini dapat membantu pengguna untuk menggunakan alat solek secara digital dengan serta-merta. Ciri bertenaga AI ini bahkan dapat menganalisis 317 titik wajah dalam video untuk mengoptimumkan penampilan kulit, mencerahkan mata, dan menggunakan solek digital semula jadi dan sempurna.


Ciri ini dilengkapi dengan tetapan yang boleh disesuaikan seperti meningkatkan atau mengurangkan kesannya.


Video Sorotan AI


Reno6 juga dilengkapi dengan AI Highlight Video yang membolehkan pengguna mendapatkan rakaman yang jernih dengan pencahayaan yang tepat siang dan malam. Ditambah dengan fitur Live HDR yang akan membantu menampilkan semua butiran warna dan video dengan jelas apabila terdapat lampu latar yang menjengkelkan.


Pengguna juga dapat menggunakan mod ini pada waktu malam dengan bantuan Video Ultra Malam yang secara automatik meningkatkan kecerahan rakaman video dalam keadaan cahaya rendah dan memungkinkan untuk menangkap semua butiran dalam gelap tanpa perlu mengubah subjek foto.


Cas Kilat 50W + Bateri Besar


Telefon ini dengan badan yang nipis dan ringan ternyata mempunyai bateri yang bukan kaleng. Reno6 disokong oleh bateri 4310mAh dan 50W Flash Charge. Dengan ciri ini, Reno6 dapat dicas hingga 100% dalam 45 minit, dan caj 5 minit akan memberikan daya yang cukup untuk 3 jam pemutaran video berterusan.


Bateri OPPO Reno6 juga dilengkapi dengan Mod Penjimatan Kuasa Super dan Siaga Waktu Malam Super. Dengan dua ciri ini, pengguna dapat memaksimumkan bateri terakhir apabila sangat diperlukan.


Persembahan Permainan yang lancar & selesa


OPPO Reno6 menawarkan pengalaman permainan yang lancar dan selesa dengan grafik yang mampu. Dari skrin, OPPO melengkapkan telefon bimbit terbarunya dengan paparan AMOLED FHD + 6,4 inci dengan Refresh Rate 90H.


Di bahagian dalam, OPPO telah memasang chipset Snapdragon 720G dengan 8 GB RAM LPDDR4X. OPPO juga menyediakan pengembangan RAM hingga 5 GB, menjadikan jumlah RAM yang dimiliki OPPO menjadi 12 GB.


OPPO juga telah menambahkan fitur Hyperboost, Quick Startup ke Game Focus Mode. Ciri Hyper Boost menjadikan respons permainan lebih cepat, meningkatkan kepekaan sentuhan, dan meningkatkan kadar bingkai.


Terdapat juga fitur Pembantu Permainan yang akan memberi kemudahan kepada pemain untuk fokus pada permainan. Prestasi permainan Reno6 ini membolehkan pemain PUBG dapat menunjukkan yang terbaik dalam permainan.


OPPO juga menyediakan Reno6 dengan fitur Permulaan Pantas yang dapat membantu mengenal pasti permainan kegemaran yang sering dimainkan oleh pengguna. Fungsi ini akan menjadikan permainan tetap aktif di latar belakang walaupun keluar dari permainan itu sendiri.


Semasa memulakan semula permainan, pengguna dapat mengambil jalan pintas untuk pergi terus ke halaman utama permainan dengan hanya satu klik. Sementara itu Fokus Permainan akan meminimumkan semua pemberitahuan melalui pemberitahuan sehingga pengguna dapat fokus pada permainan yang sedang berjalan.


Semua kelebihan ciri kamera berkuasa AI terkini untuk melancarkan prestasi permainan dari OPPO Reno6 .


OPPO Reno6 tersedia di semua rangkaian OPPO Store & e-commerce 


Untuk maklumat yang lebih lengkap mengenai OPPO Reno6, anda boleh melayari laman web dan media sosial OPPO .

Previous Post Next Post

Contact Form