OPPO Reno6 Menjanjikan Kualiti Videografi Profesional

 


Telefon pintar terbaru dari barisan Reno Series OPPO siap berayun di pasaran . Ya, telefon pintar yang dimaksud adalah OPPO Reno6 yang diramalkan akan dilengkapi dengan rangkaian teknologi baru.


Sebelum menyaksikan kegembiraan dalam acara pelancaran, adalah menarik untuk meneroka keupayaan yang dibawa oleh OPPO Reno6. Ini dibocorkan oleh OPPO melalui video pendek.


Ciri Bokeh Flare Potret Video adalah ciri yang diperjuangkan oleh OPPO Reno6. Ciri ini adalah hasil pengembangan fotografi komputasi dari siri OPPO Reno sebelumnya. Dengan ciri ini, pengguna dapat menghasilkan video dengan gambar bokeh yang menakjubkan seperti videografer profesional.


Keupayaan ini disokong oleh teknologi kecerdasan buatan (AI) dan pengiraan yang diproses dalam Pemproses Isyarat Imej (ISP). Dengan menggunakan pembelajaran mendalam AI, teknologi ini dapat membezakan bingkai demi bingkai dari video. Teknologi kecerdasan buatan dalam OPPO Reno6 juga dapat membezakan antara objek video dan latar belakangnya sehingga hasil bokeh yang menakjubkan diperoleh.


Selain ciri Bokeh Flare Potret, OPPO juga membawakan inovasi untuk pengguna yang suka selfie, iaitu Potret Beautification Video. Ciri ini dapat mengenali 193 titik wajah sehingga hasil video lebih tepat dan sahih. Subjek foto akan kelihatan cantik secara semula jadi, menjelang malam warna kulit antara muka, leher dan lengan.


Reka Bentuk Premium dan Bergaya


OPPO Reno6 hadir dengan penampilan premium. Cangkang dibuat menggunakan teknik pewarnaan Diamond Spectrum. Teknik pewarnaan ini dapat memproyeksikan berjuta-juta warna jika dilihat dari sudut yang berbeza.


Lima lapisan Diamond Spectrum pada OPPO Reno6 mempunyai peranan yang berbeza, termasuk lapisan reflektif untuk menghasilkan pelbagai warna seperti pelangi, lapisan lensa fresnel yang memproyeksikan spektrum warna yang luas, dan kemasan telus yang berfungsi untuk memperkuat pelbagai pantulan warna pada lapisan sebelumnya. Bahan badan OPPO Reno6 juga tahan terhadap noda cap jari.


Selain itu, OPPO juga menerapkan kesan Reno Glow pada peranti OPPO Reno6. Gabungan Reno Glow dan Diamond Spectrum akan mewujudkan kesan visual warna berkilau dengan gradasi warna yang lebih halus. OPPO Reno6 dibungkus dalam dua varian warna, iaitu Stellar Black dan Aurora


Kesan premium pada OPPO Reno6 juga tercermin pada dimensi badan nipis dengan ketebalan 7.8mm dan berat ringan hanya 173 gram. Gabungan kedua menghasilkan peranti yang nipis dan selesa dipegang di satu tangan.


Skrin Resolusi Tinggi


OPPO Reno6 dipasangkan dengan layar AMOLED 6,4 inci dengan nisbah 20: 9, menggunakan model lubang punch tunggal. Skrin mempunyai kadar penyegaran 90 Hz


Dengan spesifikasi ini, anda dapat menikmati foto, video, dan menonton rancangan kegemaran dari OPPO Reno6 dengan selesa kerana warna terang dan kejelasan yang tajam. Kecerahan dan kejelasan tetap dapat dilihat dengan jelas di bawah sinar matahari dan lembut pada mata pada waktu malam, dan menampilkan pengurangan cahaya biru untuk mencegah keletihan mata.


Pengecasan Kilat


OPPO Reno6 mempunyai bateri 4310 mAH. Untuk menyokong produktiviti pengguna, telefon pintar ini dilengkapi dengan teknologi 50W Flash Charge. OPPO mendakwa bahawa dengan mengecas selama 5 minit, telefon pintar dapat memainkan video selama 3 jam. Pengecasan dari sifar hingga 100 peratus diklaim hanya memerlukan masa 48 minit. Teknologi pengecasan pantas telah disahkan oleh organisasi pengujian TÜV Rheinland.

Previous Post Next Post

Contact Form