Red Magic 6 Terdapat di pasaran , HP Gaming Tercepat dan terpantas

 


Red Magic 6 yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba di pasaran. Telefon bimbit permainan terpantas kini boleh dipesan dan harganya cukup menggoda.

Terdapat dua varian yang ditawarkan, iaitu Red Magic 6 dan Red Magic 6 Pro.


Terdapat sedikit perbezaan antara keduanya. Berikut adalah spesifikasi yang dibawa oleh Red Magic 6 dan Red Magic 6 Pro.



Spesifikasi Red Magic 6 dan Red Magic 6 Pro

Kedua Red Magic 6 dan Red Magic 6 Pro menampilkan paparan AMOLED 6,8 inci dengan 1 bilion warna dan resolusi Full HD +. Ia mempunyai kadar penyegaran 165 Hz dengan kadar pengambilan sampel hingga 500 Hz untuk sentuhan tunggal dan 360Hz untuk multi sentuhan.


Untuk keseronokan bermain permainan, pemicu sensitif sentuhan disediakan di sisi badan. Selain itu terdapat butang Game Boost Switch dan fitur Game Space 3.01.


  

Kedua-dua telefon ini dikuasakan oleh chipset Snapdragon 888 yang digabungkan dengan RAM LPDDR5 dan ROM UFS 3.1. Sekiranya Red Magic 6 mempunyai konfigurasi RAM 12 GB dan ROM 128 GB, Red Magic 6 Pro mempunyai RAM 16 GB dan ROM 256 GB.


Kedua-dua telefon ini dilengkapi dengan sistem penyejukan multidimensi ICE 6.0 yang baru iaitu Turbofan terbina dalam. Kipas sentrifugal ini mempunyai kelajuan tinggi hingga 20,000 rpm yang mampu mengedarkan udara panas dengan baik.


Terdapat juga kerajang tembaga yang besar dan penggunaan pasta termal. Gabungan semua ini membolehkan suhu teras CPU dikurangkan hingga 16 darjah Celsius.


Bateri yang terdapat di Red Magic 6 dan Red Magic 6 Pro mempunyai kapasiti 5,050 mAh. Nubia melengkapkannya dengan pengecasan pantas 66W yang menjanjikan bateri penuh hanya dalam 38 minit.


Terdapat tiga kamera di bahagian belakang. Komposisi ini terdiri daripada kamera utama 64 MP, kamera ultra lebar 8 MP dan kamera makro 2 MP. Sementara kamera depan mempunyai resolusi 8 MP.


Telefon Android terpantas di dunia kini dikeluarkan dengan varian adalah seperti berikut:


- Red Magic 6 12GB / 128GB 

- Red Magic 6 Pro 16GB / 256GB 



Previous Post Next Post

Contact Form