InstaForex

Siapa yang Ingin Melancong ke Angkasa, Virgin Galactic Memberi Percuma!

 


Virgin Galactic kelihatan gembira, setelah berjaya membawa manusia, salah satunya Richard Branson, ke angkasa. Kini mereka akan memberikan dua tiket percuma untuk anda yang ingin ke luar angkasa.

Harus diingat, untuk menikmati pelancongan angkasa tidaklah murah. Virgin Galactic membuka tiket untuk perjalanan dengan harga USD 250 ribu  setiap tempat duduk.


Walaupun harganya terlalu tinggi, syarikat itu telah menerima banyak pesanan tiket dari tokoh terkenal seperti Tom Hanks, Justin Bieber, dan Lady Gaga. Pada masa ini terdapat 700 orang yang beratur untuk mengikuti lawatan Virgin Galactic.


Nah, setelah berjaya menjalankan misi Unity 22 dengan membawa enam orang - empat penumpang dan dua juruterbang -, Virgin Galactic mengedarkan dua tiket percuma untuk mereka yang ingin mengalami graviti sifar.







Program ini adalah hasil kerjasama antara Virgin Galactic dan platform amal amal Omaze. Dua orang yang bernasib baik kemudian akan diterbangkan pada awal 2022.


Branson, yang berpengalaman berada di angkasa dan melihat keindahan Bumi dari perspektif yang mengagumkan, ingin menyampaikan pengalaman itu kepada orang lain.


"Anda akan diterbangkan untuk menemui saya untuk lawatan peribadi di Spaceport America, di mana kami akan mempersiapkan anda untuk menjadi yang pertama mengalami penerbangan luar angkasa Virgin Galactic," kata Branson.




Cara menyertai program pelancongan ruang bebas Virgin Galactic, anda hanya perlu melayari laman web Omaze. Anda berhadapan dengan pilihan, sama ada melalui jalan menderma atau tidak


Mengenai syarat untuk peserta loteri ini, iaitu mereka yang berumur 18 tahun ke atas, semua orang di seluruh dunia boleh mengambil bahagian (selagi tidak dilarang oleh bidang kuasa), sehingga mereka memberikan bukti vaksinasi virus Corona (COVID-19).


Program lawatan ruang bebas Virgin Galactic ditutup pada 1 September dan pemenang akan diumumkan pada 29 September 2021.

Previous Post Next Post