Tipis, Ringan dan Elegan, OPPO Reno6 sesuai untuk golongan muda

 


Pengilang telefon pintar OPPO menunjukkan penampilan luar peranti Reno6 dengan menekankan pada bahagian reka bentuk pada Acara Penampilan Pertama Reno6. Dalam peranti ini, OPPO masih menggunakan bahasa reka bentuk berterusan siri Reno yang terkenal dengan teknologi pewarnaan Reno Glow.

OPPO Reno6 masih menggunakan bahasa reka bentuk yang sama dengan penggantinya, menerapkan Reno Glow. OPPO berusaha memperbaiki teknik ini pada peranti Reno6 dengan 5 lapisan Diamond Spectrum. Sekurang-kurangnya peranti ini dapat mengeluarkan berjuta-juta warna, berkali-kali ribuan warna dihasilkan oleh 3 lapisan Diamond Spectrum pada OPPO Reno5. Mengimbangi gaya hidup anak muda moden sebagai sasaran, peranti ini juga kelihatan tipis, bergaya dan elegan


Diketahui, Diamond Spectrum adalah teknik pewarnaan yang dapat memproyeksikan berjuta-juta warna jika dilihat dari sudut yang berbeza. Lima lapisan Diamond Spectrum pada OPPO Reno6 mempunyai peranan yang berbeza, termasuk lapisan reflektif yang dapat menghasilkan pelangi warna, lapisan lensa fresnel yang dapat memproyeksikan spektrum warna yang luas, atau kemasan transparan yang dapat memperkuat berbagai pantulan warna pada lapisan sebelumnya.



Selain itu, OPPO juga menerapkan kesan Reno Glow pada peranti OPPO Reno6. Dengan menggunakan proses Diamond Spectrum sebagai asasnya, OPPO memberikan hasil akhir Reno Glow untuk menghasilkan kesan visual warna yang berkilauan dan kesan penggredan warna yang lebih halus.


Sementara itu, sentuhan kesan terbaru ini adalah melalui ukiran laser yang lebih padat yang menghasilkan banyak sudut reflektif pada bahagian belakang OPPO Reno6.


Reno Glow kini menjadi pembezaan dari generasi sebelumnya. Reno Glow diterapkan pada dua warna untuk peranti OPPO Reno6, iaitu Aurora dan Stellar Black yang membuat dua peranti dengan bahagian belakang bebas sidik jari.







Selain dari sisi warna, OPPO Reno6 juga kelihatan tipis dan ringan. Peranti ini hanya setebal 7.8mm dan beratnya hanya 173 gram. Kombinasi kedua menghasilkan peranti yang nipis dan selesa dipegang di satu tangan.


OPPO Reno6 juga dilengkapi dengan skrin jenis Single Punch-Hole Display yang memberikan pandangan skrin lebar kepada pengguna untuk menikmati kandungan multimedia dan permainan dalam talian. Sementara itu, di sektor kamera, OPPO Reno6 membawakan 4 kamera utama, di mana pada bingkai ditulis Kamera 64 MP Quad AI.


Nantikan kehadiran peranti OPPO Reno6 terbaru dan nantikan maklumat pelancaran OPPO Reno6. OPPO Reno6 akan membawa pengalaman videografi mudah alih yang baru ke tahap seterusnya, ditambah dengan reka bentuk bebas cap jari yang bergaya, ringan dan premium.

Previous Post Next Post

Contact Form