5 Pilihan TV Android Murah di pasaran

 




Android TV harus dilihat kerana ketersediaan akses internet pantas di pasaran semakin meluas. Dengan peranti ini kita dapat menikmati hiburan lebih banyak lagi.

Bagaimana tidak, kita biasanya menikmati video YouTube melalui skrin HP kecil. Kini anda dapat melihatnya di skrin yang lebih besar.


Bukan hanya YouTube, kami dapat menikmati filem dan siri perkhidmatan streaming, bermula dari Netflix, Disney + Hotstar, Viu, Iqiyi dan lain-lain. Malah boleh memasang pelbagai aplikasi di Play Store.



Boleh juga melakukan perintah suara dengan Google Assistant. Dan mainkan kandungan di telefon pintar anda ke televisyen anda berkat Chromecast bawaan.


Lebih menarik anda tidak perlu membayar banyak kerana harga Android TV lebih berpatutan dengan poket. Di sini kami menyediakan 5 pilihan TV Android murah di pasaran.







1. Coocaa 32S6G

Coocaa 32S6G mempunyai skrin 32 inci dengan resolusi HD. Menawarkan bezel nipis menjadikan pemandangan kelihatan tanpa sempadan.


TV ini menjalankan Android 9, disahkan oleh YouTube dan Netflix. Tidak kurang menarik, Coocaa 32S6G ini menyokong DVB-T2, yang bermaksud ia dapat menangkap siaran TV digital.



Ia mempunyai port HDMI dan USB 2.0 untuk menghubungkan pemain media atau peranti storan luaran. Untuk sambungan, anda boleh menggunakan port Ethernet di belakang atau WiFi.



2. MiTV 4

Bukan hanya telefon pintar, Xiaomi juga menghasilkan televisyen. Mi TV 4 adalah salah satunya dan telah dikeluarkan di pasaran.


Ia mempunyai peregangan 32 inci dengan resolusi HD. Walaupun berdasarkan Android, Xiaomi menyediakan antara muka pengguna PatchWall 3.0 yang memberikan cadangan tontonan kepada pengguna.


Untuk keseronokan menonton, ciri DTS HD disediakan supaya suaranya terdengar lebih kaya. Port yang disediakan lengkap, Xiaomi memberikan 3 port HDMI, USB, Input AV, rangkaian dan antena.



3. TV Realme

Realme TV membawa skrin LED 32 inci dengan bezel nipis dan ciri Chroma Boost yang diklaim mampu meningkatkan kualiti warna. Memanjakan deria pendengaran disediakan oleh pembesar suara quad 24W dengan sokongan Dolby Audio.


TV ini disahkan oleh Netflix, Video Perdana dan YouTube. Realme melengkapkannya dengan port lengkap, mulai dari HDMI, USB, AV, Ethernet, Audio digital out dan antena.


Sambungan tersedia menggunakan LAN, WiFi dan Bluetooth 5.0. 


4. Changhong 32H4

Changhong 32H4 menawarkan skrin 32 inci dengan resolusi 1,366 x 768 piksel dan menyokong HDR 10. Penampilannya dibuat sederhana tetapi tetap bergaya sehingga memperindah ruang keluarga.


Menjalankan Android 9 dan disahkan Netflix supaya anda dapat menonton kandungan beresolusi tinggi. Ia mempunyai pembesar suara yang menjanjikan suara seperti di pawagam kerana dilengkapi dengan ciri Dolby Audio.



Tidak hanya port yang lengkap, pilihan sambungannya juga bervariasi, mulai dari LAN, WiFi dan Bluetooth 5.0.



5. TCL 32A5

TCL 32A5 menawarkan bezel nipis, memberikan kesan skrin 32 inci tanpa sempadan. Resolusi itu sendiri adalah HD, menyokong HDR dan mempunyai teknologi yang dapat mengoptimumkan kecerahan dan kegelapan untuk menghadirkan gambar yang lebih terperinci.


TCL 32A5 disahkan Netflix dan YouTube. Selain itu, ia menyokong DVB-T2 sehingga dapat menangkap siaran TV digital.


Tidak kurang pentingnya, TV ini mempunyai sistem suara 5.1 dengan ciri Dolby Audio. Terdapat juga fitur Smart Volume yang secara automatik menyesuaikan ukuran saluran audio yang dimainkan.



Previous Post Next Post

Contact Form