3 Permainan PC Lebih Lama Dilahirkan Semula dalam Versi Mudah Alih


Permainan PC dari tahun 2007 hingga 2010 mempunyai kesan tersendiri pada pemain. Tidak jarang beberapa pemain permainan lama mencari versi mudah alih pada masa sekarang.


Selain praktikal, tentu saja ia juga merupakan tempat nostalgia bagi mereka, walaupun tidak semua permainan menawarkan sensasi yang sama dengan versi PC.


Berikut adalah tiga permainan PC yang boleh didapati dalam versi mudah alih.


GunboundM


Permainan popular pertama yang mempunyai versi mudah alih adalah GunboundM. Permainan berdasarkan giliran dan pemain berbanding pemain ini tidak jauh berbeza dengan versi asal.


Pemain akan ditempatkan di peta yang dipilih. Kemudian, watak-watak yang ada akan menaiki kenderaan yang disebut battle-mobile. Pemain menggunakannya untuk menyerang lawan.


Pemain juga boleh mendapatkan model lain dari pertukaran kad yang mereka perolehi. Dengan cara itu, penampilan watak pemain dan pertempuran mudah alih akan lebih pelbagai.


Pemain juga perlu menggunakan strategi untuk menentukan 3 jenis pertempuran-bergerak untuk bersaing dengan lawan mereka.


Sejak dilancarkan pada 14 Jun 2017, permainan ini telah dimuat turun oleh lebih daripada 1 juta pengguna di Google Play Store.


Ayodance Mobile


Permainan berasaskan muzik dan tarian ini tersedia dalam versi mudah alih. Secara keseluruhan masih sama dengan versi asal. Pemain akan mempunyai watak dengan level level, di mana pada setiap level pemain perlu melakukan ujian.


Mod permainan yang ditawarkan tidak jauh berbeza, hanya ada inisiatif baru seperti mod 'bubble' yang tidak tersedia pada versi PC. Selebihnya adalah penyesuaian peranti.


Ayodance Mobile menyediakan pelbagai pilihan lagu dengan kelajuan yang berbeza. Lagu-lagu yang ada pada versi PC secara beransur-ansur muncul dalam versi ini.


Pemain boleh mengubah penampilan watak mereka dengan membeli-belah di kedai dengan pelbagai barang, seperti gaya rambut, pakaian, wajah, seluar dan kasut.


Selepas pelancaran tahun 2018, permainan ini telah dimuat turun oleh lebih daripada 1 juta pengguna.


Perfect World VNG


Permainan genre dunia terbuka ini baru-baru ini tiba untuk peranti mudah alih. Permainan dalam talian PC yang berusia lebih dari 13 tahun ini menawarkan sensasi nostalgia kepada penggunanya.


Beberapa pemain memberi komen mengenai muzik latar pengembaraan yang unik. Sudah tentu ini adalah nostalgia dalam dirinya.


Ringkasnya, pemain akan diminta untuk menggunakan watak pada awal permainan. Terdapat tiga pilihan perlumbaan yang ditawarkan, iaitu Untamed, Winged Elf, dan Human. Mereka bertiga mempunyai peranan yang berbeza, jadi mereka dapat disesuaikan mengikut kehendak pemain.


Bagi pemain yang suka menjelajah wilayah permainan, Dunia Sempurna ini akan sesuai. Kerana setiap misi diminta untuk mencari sesuatu di berbagai pelosok kawasan.


Di samping itu, permainan ini juga mengekalkan ciri persatuan atau persatuan untuk pemain untuk kemudian melakukan perang persatuan.


Setelah dilancarkan pada November 2020 yang lalu, Perfect World VNG telah dimuat turun oleh lebih daripada 1 juta pengguna di Google PlayStore.

Previous Post Next Post

Contact Form