Activision mengesan 60 Ribu Pemain Menipu dalam Call of Duty: Warzone


Permainan battle royale dalam talian yang popular, Call of Duty: Warzone melarang lebih daripada 60 ribu penipu untuk bermain. Sebabnya, penggunaan cheat EngineOwning dikesan lagi.


Larangan ini menjadi salah satu yang terbesar untuk permainan dalam talian yang popular, Warzone.


Induk Call of Duty: IWarzone, Activision mengeluarkan lebih dari 60,000 akaun kerana menggunakan penipuan, menurut tiga sumber dengan pengetahuan syarikat itu.


Larangan itu berlaku hanya sehari setelah pemain dan streamer Call of Duty yang terkenal mengumumkan bahawa dia akan meninggalkan Warzone kerana permainan ini penuh dengan penggodam.


"Permainan ini dalam keadaan terburuk yang pernah ada. Activision tidak benar-benar membincangkan berapa banyak penggodam yang ada dalam permainan," kata pemain yang dikenal sebagai Vikkstar123.


Streamer lain yang popular bernama Jackfrags juga mengecam isu menipu minggu lalu.


Ini adalah gelombang larangan utama ketiga yang dilakukan Activision pada penipu Warzone sejak permainan ini dilancarkan pada tahun 2020. Pada April tahun lalu, syarikat itu menyekat lebih daripada 70,000 akaun.


Kemudian pada bulan September ia melarang kira-kira 20,000 akaun, yang kebanyakannya menggunakan EngineOwning, aplikasi cheat yang popular.


Kali ini, sepertinya gelombang larangan dikenakan kepada pelanggan EngineOwning sekali lagi.


"Sesiapa yang menggunakan EngineOwning sejak banwave terakhir dikeluarkan," kata salah satu sumber yang mengetahui larangan itu, yang meminta untuk tidak disebutkan namanya.


Di laman rasmi EngineOwning, pemaju cheat menunjukkan bahawa mereka "mengemas kini" cheat tersebut. Di saluran Discord, penipu telah mengadu bahawa akaun mereka disekat.


"[EngineOwning] dikesan. RIP," tulis seorang pengguna.


Dalam pelanggan Discord of EngineOwning yang lain, seorang pengguna mengatakan bahawa semua orang dilarang.


Setelah cerita ini diterbitkan, Activision mengesahkan berita larangan tersebut.


 "Fokus kami adalah untuk memerangi penipu dan penyedia cheat. Hari ini kami melarang 60,000 akaun untuk kes yang disahkan menggunakan perisian penipuan di Warzone, menjadikan jumlah kami hingga kini lebih dari 300,000 akaun di seluruh dunia sejak dilancarkan, ”tulis syarikat itu dalam satu kenyataan.

Previous Post Next Post

Contact Form