Nokia 3650 akan dihidupkan semula oleh HMD Global

 


HMD Global akan mengembalikan telefon bimbit lama Nokia yang ikonik dalam masa terdekat. Menurut laporan, kali ini Nokia 3650 akan dilahirkan semula.

Telefon ini dilancarkan pada tahun 2003. Nokia merancangnya dengan sangat unik sehingga berbeza dengan kebanyakan peranti yang dikeluarkan pada masa itu.

Susun atur papan kekunci dibuat bulat. Walaupun sepertinya menyukarkan pengetikan, Nokia 3650 masih sangat diminati.

Itu tidak dapat dipisahkan dari layar yang sudah berwarna dan mempunyai bentangan 2.1 inci. Ukurannya agak lapang untuk masa itu. Jangan ketinggalan kamera belakang VGA 0.3 MP untuk foto dan video.


Untuk dapur landasan sendiri sangat jauh jika dibandingkan dengan sekarang. Chipset menggunakan kelajuan ARM9 104 MHz digabungkan dengan memori dalaman 4 MB.

Nokia 3650 menjalankan Symbian 6.1. Nokia mempunyai bateri dengan kapasiti 850 mAh. Terdapat dalam warna Biru Tua, Kelabu dan Kuning. Pengguna boleh diganti dengan warna lain dengan memasangkan sarung yang dijual di pasaran.


Tidak diketahui sama ada HMD Global akan memberikan kelainan Nokia 3650 Reborn. Maklumat yang beredar di telefon ini akan menjalankan KaiOS dan menyokong sambungan 4G.

Previous Post Next Post

Contact Form