5 Tips dapatkan Teman lelaki Melalui Aplikasi Janji Temu

 


Bergabung dengan aplikasi temu janji untuk mencari pasangan bukan lagi perkara yang pelik. Terutama di tengah wabak seperti ini, di mana perjumpaan dan sosialisasi secara langsung tidak mungkin dilakukan.

Terima kasih kepada aplikasi temu janji seperti Tinder, Bumble dan lain-lain, proses mencari pasangan tidak pernah semudah ini. Walaupun dilihat negatif, aplikasi temu janji dapat diandalkan untuk mencari jodoh dan terdapat banyak kisah kejayaan pasangan bertemu di aplikasi kencan.


Tetapi semasa mencari rakan kongsi pada aplikasi temu janji, anda tidak boleh meleret ke kanan dan berharap dapat memperoleh padanan yang tepat. Ada lima cara yang dapat Anda ikuti untuk berjaya mendapatkan teman lelaki melalui aplikasi temu janji.



1. Kirimkan Foto Terbaik

Semasa membuka akaun pada aplikasi temu janji, gunakan foto profil yang paling menarik. Tetapi jangan hanya mengambil gambar selfie, cuba hantarkan foto semasa anda bercuti di tempat yang indah atau mengambil gambar dengan haiwan peliharaan yang comel.


Daripada memposting foto dengan wajah seksi, lebih baik menggunakan foto dengan wajah yang tersenyum kerana ia akan menjadikan anda lebih mudah didekati. Untuk kanak-kanak perempuan, cuba jangan terlalu banyak menyunting foto anda dan lebih yakin pada diri anda.


2. Pakai Sapaan yang Menarik

Apabila anda mendapat jodoh di aplikasi temu janji, gadis biasanya enggan atau malu menyapa teman mereka. Tidak perlu malu untuk memberi salam kepada lelaki terlebih dahulu, terutamanya jika anda menyertai Bumble, yang mengharuskan anak perempuan untuk menyapa terlebih dahulu.


Bagi lelaki yang sudah mendapat padanan, jangan sambut teman janji anda dengan ucapan yang membosankan seperti "Hai, apa yang anda lakukan?" Cuba tanya sesuatu yang lebih menarik yang dapat dilihat pada profil mereka, misalnya, dari gambar bio atau profil mereka.


3. Buat Bio Kreatif

Jangan lupa memberikan penerangan ringkas mengenai diri anda di bio anda. Ini sangat penting kerana dapat membuat anda kelihatan lebih menarik dan anda tidak akan ketinggalan ketika orang lain meleret profil anda.


Tuliskan sesuatu yang menarik tentang diri anda, seperti hobi atau filem kegemaran. Elakkan menggunakan klise seperti 'Membuat jodoh' atau ucapan membosankan lain di bio aplikasi temu janji anda.


4. Ketahui Masa Terbaik untuk Membuka Aplikasi Dating

Berdasarkan penyelidikan , masa terbaik untuk mencari pasangan pada aplikasi temu janji adalah pada hujung minggu. Anda berpeluang 50% lebih tinggi untuk mengajak untuk berbual pada hari ini.


5. Tentukan Masa Untuk Berkenalan

Setelah mencari pasangan yang sesuai, jangan terburu-buru untuk bertemu. Jangan terlalu lama hanya berbual melalui aplikasi temu janji.


Kajian lain mendapati bahawa masa terbaik untuk berkenalan adalah 17 hingga 23 hari setelah pertama kali bertemu pasangan anda.