EA Bekerjasama dengan Tencent untuk Mengusahakan Versi Mudah Alih Apex Legends, Bilakah Ia Akan Dilancarkan?


 Keriuhan Apex Legends mengenai mengunjungi peranti mudah alih memang pernah didengar sejak hampir dua tahun lalu.


Kejayaan sebagai salah satu permainan battle royale di platform PC dan konsol, kehadiran Apex Legends pada peranti iOS dan Android telah lama dinantikan.


Nampaknya pemain setia Apex Legends tidak perlu menunggu lama. Electronics Arts (EA) sebagai penerbit akan merilis versi mudah alih permainan dalam waktu terdekat.


Untuk merealisasikan rancangannya, EA akan bekerjasama dengan Tencent untuk melancarkan versi mudah alih Apex Legends. Lalu bilakah permainan akan dilancarkan?


Berdasarkan laporan yang sama, versi mudah alih Apex Legends dijadualkan dilancarkan pada suku ketiga tahun 2021. Sebelumnya, game battle royale ini akan dilancarkan pada tahun 2020.


Kerana masalah dalam pembangunan, mereka memutuskan untuk menangguhkan pelancaran versi mudah alih permainan Apex Legends.


 

Kemudian peranti iOS atau Android apa yang boleh memainkan versi mudah alih permainan Apex Legends?


Bagi pengguna iOS, peranti yang dapat memainkan permainan sekurang-kurangnya mempunyai pemproses A11 Bionic atau lebih tinggi.


Bagi peranti Android, peranti minimum yang dapat memainkan Apex Legends ialah Snapdragon 625 atau lebih baik.


Apex Legends pasti akan mengunjungi Nintendo Switch pada 9 Mac 2021.


"Apex Legends akan dilancarkan di Switch dengan sokongan permainan lintas platform, kandungan bermusim terbaru, dan fitur penuh yang setara dengan versi permainan yang lain," kata Pengarah Permainan Apex Chad Grenier.


Apex Legends adalah permainan yang dilancarkan pada awal 2019. Sementara itu, pada bulan Jun2020 dinyatakan bahawa permainan ini akan tersedia pada perangkat Nintendo Switch.