Bentuk Xiaomi Mi 11 Ultra yang diungkapkan, mempunyai layar kecil di bahagian belakang

 


Setelah melancarkan Mi 11 di China dan Eropah, Xiaomi masih memiliki beberapa telefon utama yang belum diumumkan, salah satunya adalah Mi 11 Ultra. Bentuk telefon bimbit telah terungkap, dan sepertinya Mi 11 Ultra membawa reka bentuk yang cukup unik.

Mi 11 Ultra muncul untuk pertama kalinya melalui video langsung di saluran YouTube Tech Buff PH dari Filipina. Tetapi video ini kemudiannya dipadamkan.


Pembangun XDA tidak dapat mengesahkan kesahihannya, tetapi mereka mengesahkan bahawa nombor model di bahagian belakang telefon (M2102K1G) adalah sama dengan nombor yang disahkan oleh badan pensijilan India dan Kesatuan Eropah.


Perincian yang ditunjukkan juga sesuai dengan kebocoran sebelumnya. Seperti sokongan untuk pengecasan tanpa wayar 65W yang sebelumnya telah disahkan oleh Xiaomi sedang dikembangkan, skrin 6,8 inci dan bateri 5.000 mAh.


Di bahagian belakang terdapat modul kamera yang cukup besar, seperti Poco M3. Mi 11 Ultra dilihat membawa tiga kamera belakang, yang terdiri daripada kamera utama 50 MP, kamera ultrawide 48 MP dan kamera telefoto dengan zoom hibrid 120x.


Penggunaan modul kamera yang cukup besar pada Mi 11 Ultra nampaknya bukan tanpa sebab. Setelah dilihat lebih dekat, di sebelah kamera belakang adalah layar sekunder yang berukuran sangat mini.


Skrin ini sepertinya digunakan untuk membuka hampir semua aplikasi di telefon bimbit. Nampaknya fungsi utama skrin mini adalah membantu mengambil gambar selfie menggunakan kamera belakang.


Bagi spesifikasi Mi 11 Ultra yang lain, YouTuber mengatakan bahawa telefon ini mempunyai skrin OLED 6,8 inci dengan resolusi WQHD + dan kadar penyegaran adaptif 12 Hz.


Di layar, terdapat lubang pukulan untuk meletakkan kamera depan 20 MP. Layar telefon ini juga dilindungi dengan Gorilla Glass Victus dan mempunyai sijil IP68.


Selain itu terdapat bateri berkapasiti 5.000 mAh dengan sokongan untuk pengecasan pantas 67W, pengecasan berwayar dan tanpa wayar, dan chipset Snapdragon 888.


Beberapa spesifikasi Mi 11 Ultra mirip dengan Mi 11 biasa, dengan pengecualian dari peringkat IP, kapasiti bateri yang lebih besar dan pengisian cepat yang lebih cepat.


Agak mengejutkan apabila melihat Mi 11 Ultra muncul dalam video YouTuber dari Filipina.

Previous Post Next Post

Contact Form