7 kisah romantis untuk dipadankan dari aplikasi temu janji

 


Aplikasi temu janji dalam talian seperti Tinder, Bumble, Match dan lain-lain adalah alternatif praktikal bagi mereka yang ingin mencari pasangan tetapi sibuk bersosial.

Sebilangan besar pengguna aplikasi seperti ini biasanya mencari hubungan yang pendek dan tidak serius. Tetapi ada juga banyak kisah kejayaan dari pasangan yang bertemu di aplikasi temu janji yang kemudian berlanjutan hingga ke tahap perkahwinan.


Nah, berikut adalah beberapa kisah romantis dari pasangan yang bertemu di aplikasi temu janji



1. Perlawanan yang hampir tidak bertemu


Sarah Atkinson pertama kali bertemu kekasihnya di Tinder. Dia kemudian menghubungi rakannya untuk meminta diperkenalkan dengan lelaki itu, tetapi dia tidak pernah diperkenalkan.


Beberapa tahun kemudian, Sarah bertemu dengan lelaki tampan di Happn. Sebaik sahaja mereka saling berhubungan dan mengirim SMS, dia menyedari bahawa dia adalah lelaki yang sama yang dia temui di Tinder beberapa tahun yang lalu.


Mereka sekarang tinggal bersama dan nampaknya mempunyai banyak rakan yang saling mengenali. Sarah pasti bahawa dia pernah ke pesta yang sama dengan teman lelakinya sebelum ini tetapi tidak pernah bertemu.


2. Putuskan hubungan setelah berpacaran selama lapan tahun, segera dapatkan jodoh


Setelah berpisah dengan kekasihnya yang telah bersama selama lapan tahun, Ashely Olsen memutuskan untuk memuat turun aplikasi temu janji dalam talian. Dia mempunyai kriteria yang ketat dan mencari lelaki yang suka humor.


Setelah memadankan lelaki kacak di Tinder, dia segera diajak berjumpa. Oleh kerana mesej yang dikirim oleh lelaki itu lucu dan membuatnya tertawa, dia akhirnya menerima pelawaannya.


Setelah bertemu, kedua-duanya berbual berjam-jam. Mereka kemudian berpacaran selama setahun sebelum tinggal bersama, bertunang dan berkahwin tidak lama kemudian.


3. Awalnya canggung tetapi membawa kejayaan


Meg Dupont bertemu dengan teman lelakinya dari Belanda di aplikasi temu janji Happn. Pada masa itu dia berada di Belanda dan dia bimbang dengan laras bahasa antara mereka berdua.


Nasib baik, dari mesej yang dihantarnya, dia memahami bahawa bahasa Inggeris lelaki itu cukup baik. Akhirnya mereka memutuskan untuk menonton konsert itu, tetapi kerana dia semakin pantas, Meg harus pulang dan kembali ke tempat konsert.


Kemudian dia menawarkan untuk membeli minuman itu kepada lelaki itu. Tetapi kerana dia tidak dapat mengenali Euro dalam kegelapan, akhirnya lelaki itu membayar. Tetapi bernasib baik hubungan dari kencan dalam talian mereka berlangsung selama bertahun-tahun.


4. Tangan ajaib Makcik


Semasa di majlis perkahwinan, Katherine menunjukkan kepada ibu saudaranya yang bercerai bagaimana menggunakan aplikasi temu janji seperti Tinder. Tiba-tiba ibu saudaranya bertanya apakah dia dapat menggesek dengan tepat lelaki yang dia lihat untuk Katherine, kerana dia kelihatan sangat tampan.


Setelah berpacaran selama satu tahun, lelaki bernama Joe itu kemudian tinggal bersama Katherine dan kucingnya.



5. Bermula dari mengintip kekasih rakan


Steph memuat turun Tinder untuk mengintip teman wanita rakannya yang disyaki menipu dia melalui aplikasi temu janji. Semasa menggesek Tinder, dia tiba-tiba melihat seorang lelaki tampan dan segera meleret ke kanan.


Dua tahun kemudian, Steph dan lelaki itu meneruskan hubungan mereka dengan perkahwinan.



6. Dari hantu akhirnya berkahwin


Hannah bertemu dengan seorang lelaki di Tinder beberapa tahun yang lalu. Setelah berpacaran selama empat bulan, lelaki itu tiba-tiba hilang tanpa sepatah kata pun.


Tidak lama kemudian, Hannah berada di LinkedIn dan kerana telefon bimbitnya tiba-tiba rosak, dia secara tidak sengaja membuka profil lelaki itu.


Lelaki itu segera menerima pemberitahuan dari LinkedIn dan segera menghubungi Hannah. Mereka kemudian kembali berpacaran, meneruskan pertunangan dan akhirnya berkahwin.



7. Hampir menyerah pada aplikasi temu janji


Aurora tidak pernah menyangka akan bertemu cinta sejatinya di Tinder. Dia malah hampir berhenti menggunakan aplikasi temu janji kerana hubungannya selalu terjerat.


Sebagai jalan terakhir, dia akhirnya meleret ke kanan ketika melihat lelaki Denmark yang misteri. Ternyata, ketika dia hampir putus asa dia menjumpai kekasih yang telah dia temui selama bertahun-tahun.