Activision mengesahkan kedatangan Call of Duty 2021

 


Syarikat induk permainan Call of Duty, Activision telah mengesahkan bahawa ia akan melancarkan permainan barunya. 


Call of Duty 2021 juga akan sejajar dengan kejayaan Call of Duty: Warzone, serupa dengan Call of Duty: Black Ops Cold War.


Warzone akan menjadi pusat masa depan francais Call of Duty dan akan meneruskan integrasinya dalam semua siri lain.


Activision biasanya mendedahkan tajuk Call of Duty baru pada bulan Mei dengan permainan dilancarkan pada bulan Oktober atau November.


Walau bagaimanapun, syarikat itu belum mengetahui pasukan pembangunan mana yang bekerja pada Call of Duty 2021.


Sejak 2014, Call of Duty telah berada dalam tiga kitaran pengembangan dengan Sledgehammer Games, Treyarch, dan Infinity Ward berputar dalam siklus pengembangan.


Kitaran pengembangan terganggu pada tahun 2020 ketika Treyarch melangkah ke kitaran dua tahun untuk melepaskan Call of Duty: Black Ops Cold War dengan Raven Software.


Studio ini telah menjadi perhatian sejak 2017, ketika mereka melancarkan Call of Duty: WWII. Selepas itu, Sledgehammer Games mempunyai tahun yang penuh gejolak pada tahun 2018 dengan pemergian ketua studio dan banyak pekerja yang mengikuti.


Studio ini telah dibina semula dengan lebih daripada 150 pembangun baru pada tahun 2020 sahaja.


Seperti sedia maklum, tahun 2020 merupakan tahun pemecah rekod untuk francais Call of Duty dengan lebih daripada 250 juta pemain memainkan Call of Duty di pelbagai platform.


Pada masa ini, siri permainan CoD mempunyai lebih dari 100 juta pemain aktif bulanan berbanding 48 juta pemain bulanan pada tahun 2018.

Previous Post Next Post

Contact Form