Adakah AirPods Max akan diperbuat daripada kaca?

 


Pada bulan Disember tahun lalu Apple melancarkan fon kepala AirPods Max. Fon kepala ini dilengkapi dengan kualiti premium berkat bahan aluminium yang mereka gunakan.

Tetapi sayangnya penggunaan bahan-bahan ini menjadikannya agak berat bagi pengguna, terutama untuk penggunaan jangka panjang. Dan ini nampaknya disedari oleh Apple di mana mereka dilaporkan akan mengubah pengguna bahan ini.


Berdasarkan paten yang dijumpai oleh Patenly Apple di mana Apple akan menggunakan bahan kaca khas untuk penyumbat telinga.


Bahan kaca ini jelas tidak boleh digunakan sebagai bantal telinga tetapi untuk digunakan sebagai bahagian luar penutup telinga. Walau bagaimanapun, kaca dianggap lebih rapuh dan ada kemungkinan banyak pengguna tidak akan menyukainya jika fon kepala mudah pecah.


Atas sebab ini, Apple akan menggunakan penguat kimia tidak simetri untuk menjadikan kaca ini lebih kuat dan lebih keras.


Walaupun idea Apple untuk menggunakan kaca dalam produknya baru, ini bukan proses pertama bagi Apple.


Kerana sebelum ini syarikat menggunakan kaca dan aluminium di iPhone-nya, seperti siri iPhone 12, yang mempunyai reka bentuk kaca belakang.

Previous Post Next Post

Contact Form