Apple Watch Membantu Pengesanan Awal Potensi Kegagalan Jantung

 


Monitor degupan jantung yang terdapat di Apple Watch telah menyelamatkan banyak nyawa bagi penggunanya. Ciri ini sering memberitahu pengguna tentang masalah jantung yang berpotensi dan diminta untuk diperiksa lebih lanjut ke pihak perubatan.

Sekarang Apple akan memperluas ciri ini di mana dalam pengumuman dari University Health Network akan ada kajian baru yang diketuai oleh pakar kardiologi Kanada Dr Heather Ross dari Ted Rogers Center for Heart Research di mana mereka akan berusaha untuk menentukan sama ada Apple Watch mempunyai kemampuan untuk mengesan kegagalan jantung awal.


"Kami percaya bahawa data biometrik yang diperoleh dari Apple Watch dapat memberikan ukuran kecergasan, penanda prognostik, dan isyarat amaran yang sebanding, tepat, dan tepat, dibandingkan dengan diagnostik tradisional." kata Ross.


Pengesanan awal adalah penting untuk menguruskan keadaan kesihatan kerana dalam beberapa kes, mengesan masalah pada peringkat awal meningkatkan peluang bertahan dan berjaya mendapat rawatan.


Kajian ini akan berlangsung selama tiga bulan dan merangkumi tindak lanjut dua tahun. Peserta akan diberikan Apple Watch Series 6 yang merangkumi monitor oksigen darah dan iPhone.


Kami gembira dapat bekerjasama dengan UHN dan Dr Heather Ross untuk lebih memahami bagaimana sensor yang kuat di Apple Watch berpotensi membantu pesakit menguruskan kegagalan jantung dengan lebih baik, dari keselesaan rumah mereka sendiri.

Previous Post Next Post

Contact Form