Apakah trend reka bentuk pengalaman pengguna semasa pandemi?


 Pandemik COVID-19 yang berpanjangan mengubah cara kerja orang, pengamal Pengalaman Pengguna (UX) tidak terkecuali. Mereka harus menyesuaikan platform yang dipaparkan sesuai dengan apa yang dirasakan oleh pengguna mereka.

Tidak menghairankan, perubahan ini juga menyumbang kepada trend baru dalam reka bentuk pengalaman pengguna. Terdapat sekurang-kurangnya empat perkara yang sedang berkembang pesat semasa wabak ini.


Ada perubahan, tentu saja, ada juga tren naik. Jadi dengan perubahan itu juga ada kesan pada apa yang orang lain gunakan sekarang dan itu seperti gembar-gembur.


1. Kesihatan Digital


Kesihatan digital UX kini semakin meningkat. Ini dicetuskan kerana semua orang berada dalam posisi ingin sihat dan menghindari virus COVID-19, sehingga trend platform UX untuk pengguna jenis ini juga berkembang pesat.


Jadi mereka (pengguna) cenderung menggunakan aplikasi yang berkaitan dengan kesihatan digital, dari aplikasi konsultasi doktor hingga aplikasi seperti berat badan dan degup jantung. Bahkan sekarang sudah ada timbangan pintar.


Dalam kesihatan digital ini juga terdapat ciri menarik, iaitu interaksi tanpa sentuh. Ini membolehkan orang melakukan sesuatu di dunia digital melalui suara.


2. VR dan AR


Virtual Reality (VR) dan Augmented Reality (AR) adalah teknologi yang bertujuan untuk merangsang persepsi dan deria pengguna. Menurutnya, semasa wabak ini, banyak pengguna menggunakan teknologi ini untuk menghilangkan rasa bosan.


Kerana orang tidak dapat pergi ke mana-mana tetapi ingin bersenang-senang. Jadi, sekarang ada lawatan dalam talian. Melihat, seolah-olah muzium berada di depan mata anda, walaupun muzium itu sebenarnya jauh dan mungkin situasinya tidak seperti itu.



3. Acara Maya 


Dia juga mengatakan bahawa teknologi mendekatkan kita dengan apa yang kita capai, dan dapat menjadi sumber peluang bagi orang yang memahami bagaimana menggunakannya untuk membuat hiburan baru. .


Oleh itu, sebagai contoh, rakan-rakan tahu ada beberapa orang di luar negara tetapi lebih kerap mereka memberikan mereka yang namanya seperti anugerah tetapi mereka juga memberikan muzik dan mereka melakukannya dalam talian kerana sangat berisiko untuk melakukannya ketika mereka berada di. masa seperti ini. Jadi sama ada orang menginginkannya atau tidak walaupun mereka terganggu atau apa yang akhirnya mereka tonton dan mereka terbiasa dengannya. Oh inilah Hiburan baru dan akhirnya orang akan menyesuaikan diri dengannya


Pada masa ini orang juga banyak bergantung pada pemperibadian, jadi algoritma sangat menarik untuk dikembangkan pada masa seperti ini. Kerana, orang kadang-kadang terlalu letih untuk memilih sesuatu untuk diri mereka sendiri.


"Sebagai contoh, ketika anda menonton Netflix, kadang-kadang ia benar-benar tidak menyukai, apa-apaan, tetapi kerana misalnya main automatik seperti itu atau mungkin kerana anda menonton ini nampaknya tidak mengapa untuk meneruskan seperti itu, saya rasa apa yang saya suka, akhirnya - akhirnya menonton, ".


"Dan ia mendapat yang satu, akan ada lebih banyak kelewatan dan lebih banyak lagi sehingga algoritma benar-benar memenuhi keperluan rakan-rakan itu. Dan ini juga membuat rakan senang membuat peluang untuk menjadi sesuatu yang mereka ambil untuk pengewangan mereka," dia menyimpulkan.

Apakah trend reka bentuk pengalaman pengguna semasa pandemi? Apakah trend reka bentuk pengalaman pengguna semasa pandemi? Reviewed by thecekodok on 3:26:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.