Apex Legends mengunjungi Nintendo Switch pada 9 Mac 2021

 


Apex Legends pasti akan mengunjungi Nintendo Switch pada 9 Mac 2021.


"Apex Legends akan dilancarkan di Switch dengan sokongan permainan lintas platform, kandungan musiman terkini, dan fitur lengkap setara dengan versi permainan yang lain," kata Pengarah Permainan Apex Chad Grenier.


Apex Legends adalah permainan yang dilancarkan pada awal 2019. Sementara itu, pada bulan Jun 2020 dinyatakan bahawa permainan ini akan tersedia pada perangkat Nintendo Switch.


Permainan ini dikembangkan oleh Respawn, yang juga terkenal membuat permainan seperti Titanfall dan Star Wars Jedi: Fallen Order.


Selanjutnya, kata Grenier, mengubah Apex Legends untuk tampil di layar kecil adalah pencapaian besar.


"Kami tidak dapat melakukannya tanpa rakan di Panic Button. Kami sangat bangga dengan apa yang telah dicapai oleh pasukan, terutama dengan beberapa pengoptimuman pintar untuk Switch, untuk menghadirkan pengalaman Apex Legends yang lengkap, di platform mana pun," kata Grenier.


Melancarkan Minggu Selepas Kehadiran Musim 8

Versi Switch Apex Legends akan dilancarkan beberapa minggu selepas lapan musim permainan, iaitu hari ini, 3 Februari 2021.


"Sejak kami meluncurkan (versi Switch) beberapa minggu setelah bermulanya Musim 8, pemain di Switch akan diberikan 30 tahap percuma untuk Battle Pass Musim 8," kata Grenier.


Selanjutnya, katanya, dua minggu setelah melancarkan Switch, pemain juga akan diberi XP ganda.


"Kami tidak sabar untuk menyambut pemain Apex Legends di Arena permainan," katanya.