Kebocoran Poco X3 Pro Muncul di Internet


Poco dilaporkan sedang menyiapkan varian Pro Poco X3 NFC yang diperkenalkan tahun lalu. Kehadiran varian baru Poco ini diketahui dari laman web pensijilan FCC.


Poco X3 Pro diketahui telah mendapat sijil dari FCC. Telefon pintar ini diketahui mempunyai nombor model M2102J20SG.


Berdasarkan halaman, diketahui juga bahawa peranti ini menjalankan MIUI 12, sambungan NFC, dan Wi-Fi dwi-jalur. Halaman ini hanya menyebutkan sokongan 4G LTE, jadi kemungkinan Poco X3 Pro tidak menyokong rangkaian 5G.


Nama Poco X3 Pro juga disahkan dari carian IMEI yang telah didaftarkan. Memandangkan telefon pintar ini muncul di beberapa badan pensijilan, kemungkinan besar Poco akan melepaskannya untuk pasaran global.

Untuk makluman, Poco X3 NFC menyasarkan segmen kelas menengah, telefon pintar ini dilengkapi dengan chipset Snapdragon 732G.


Poco menyediakan telefon pintar ini dengan layar berukuran 6,67 inci, kadar penyegaran 120Hz dan kecepatan pengambilan sampel 240Hz yang dijamin memuaskan pengguna, terutama pemain.

Sebaliknya, Poco M3 akhirnya dilancarkan secara rasmi untuk pasaran .


Varian terbaru Poco ini dituntut oleh Xiaomi sebagai pembunuh peringkat baru di pasaran, yang sebelumnya diperkenalkan untuk pertama kalinya pada November 2020.


"Pada tahun 2021, Poco siap mengganggu segmen tahap kemasukan. Oleh itu, mari kita meningkatkan standard bersama-sama dan mendorong segmen tahap kemasukan..


Tuntutan itu bukan tanpa alasan, kerana semua aspek telefon pintar ini melebihi spesifikasi yang ditawarkan oleh peranti tahap kemasukan lain.


Poco M3 hadir dengan layar 6,53 inci dan resolusi FHD Plus dengan reka bentuk takaran waterdrop.

Spesifikasi Poco M3

Untuk spesifikasi, Poco M3 dilengkapi dengan chipset Snapdragon 662 dengan dua pilihan memori, iaitu 64GB 4G / ROM RAM dan 128GB 6GB / ROM RAM.


Alvin mengatakan, khusus untuk RAM 6GB, varian ini ditujukan khusus untuk pasaran Indonesia. Untuk menyokong prestasinya, terdapat bateri berkapasiti 6,000mAh dan disokong oleh pengecasan pantas 18W.


Peranti ini mempunyai pembesar suara stereo, pengimbas cap jari sisi dan peletur IR. Poco M3 menjalankan MIUI 12 berasaskan Android 10 dalam pelancar Poco-nya.


Keperluan fotografi diberikan oleh tiga kamera belakang, masing-masing dengan resolusi 48MP (lensa utama), 2MP (lensa makro), dan 2MP (sensor kedalaman). Kamera depan mempunyai resolusi 8MP.