Asus Sediakan Zenfone Mini Premium Series

 


Asus ingin mengubah perniagaan telefon pintarnya pada tahun 2021, dengan rancangan untuk melancarkan telefon permainan kelas di samping ZenFone Mini (mungkin ZenFone 8 Mini). Berita ini muncul setelah bahagian telefon pintar Asus disyaki mengalami penurunan pada tahun 2020.


Salah satu fokus utama Asus tahun ini adalah ZenFone Mini yang menawarkan spesifikasi premium tetapi dalam bentuk yang lebih kecil daripada telefon pintar biasa.


Sayangnya, setakat ini tidak ada maklumat yang lebih terperinci mengenai spesifikasi, harga, dan ramalan tarikh dilancarkan. Sudah tentu menarik untuk melihat betapa kecilnya peranti Asus yang akan berayun untuk memeriahkan pasaran telefon pintar di bawah garis ZenFone Mini.



Saiz peranti telefon pintar telah meningkat dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Sebilangan besar telefon pintar hari ini mempunyai saiz skrin 6 inci. Nampaknya Asus sedang berusaha untuk mengembalikan keselesaan nostalgia menggunakan telefon bimbit dengan skrin yang lebih kecil dengan siri ZenFone Mini yang akan diumumkannya.


Asus akan memperkenalkan ROG Phone 5 tahun ini yang dijangka tiba sekitar bulan Mac. Peranti ini akan dilengkapi dengan pemproses Snapdragon 888.


Spesifikasi premium tentunya berkadar terus dengan harganya. ROG Phone 5 dikatakan lebih mahal daripada pendahulunya. Kebocoran lain mengatakan bahawa telefon ini akan mempunyai reka bentuk dot matrix di bahagian belakang untuk Aura Lighting. Untuk mengetahui perincian lain mengenai peranti ini, kita harus sabar menantikan pembebasannya.

Previous Post Next Post

Contact Form