Disney + hampir mendapatkan 100 juta pelanggan

 


Sebagai saingan kepada Netflix, Disney + boleh dikatakan sebagai pesaing yang serius. Hanya dalam setahun, Disney + dapat menarik hampir 100 juta pelanggan di seluruh dunia.


Disney + pertama kali dilancarkan pada bulan November 2019. Syarikat ini mensasarkan 100 juta pelanggan pada akhir tahun 2023. Namun, nampaknya, sasaran ini meleset, ia melangkah lebih awal.


Jumlah pelanggan Disney + adalah 94.9 juta, bermula dari 2 Januari semalam, di mana terdapat peningkatan lapan juta pelanggan dalam satu bulan.


Ini bermakna, tinggal kurang dari enam juta pelanggan untuk melihat Disney + mencapai 100 juta pelanggan pertama mereka.


Menurut penyedia perkhidmatan streaming video ini, kejayaan itu di luar jangkaan mereka. Sebenarnya, syarikat itu memperbetulkan sasarannya dan berharap dapat mencapai 230-260 juta pelanggan menjelang September 2024.


Menurut anggaran, pelanggan Disney + berkembang pesat, kerana pada bulan Disember, mereka memberikan kandungan eksklusif dengan kehadiran Soul dan sebelumnya menampilkan The Mandalorian karya Lucasfilm, yang telah memasuki episod terakhir musim 2.


Dilaporkan  Disney + bercadang untuk menaikkan kadar langganan, baik itu India, Indonesia, dan di pasar Eropah bersama dengan lebih banyak konten di dalamnya.

Previous Post Next Post

Contact Form