10 aplikasi temu janji yang unik, ada yang khusus untuk jutawan!

 


Adalah biasa untuk mencari rakan kongsi pada aplikasi temu janji seperti Tinder. Pada masa ini terdapat pelbagai aplikasi kencan yang unik dan tidak biasa, dari aplikasi kencan untuk pemain hingga jutawan!

Bagi mereka yang bosan menjadi bujang pada Hari Valentine, mari cuba 10 aplikasi temu janji unik dan anti-arus utama.


1. Kippo

Bagi anda yang sering menghabiskan hujung minggu dengan pangkat PUBG Mobile atau Mobile Legends, Kippo boleh menjadi aplikasi temu janji pilihan anda. Di sini anda dapat bertemu dengan pemain lain, tempatan dan global.


Anda boleh berbual mengenai permainan kegemaran anda, atau bahkan merancang rakan anda semasa berpacaran dalam talian. Bukan hanya untuk mencari pasangan, anda yang mencari rakan dengan hobi yang sama atau mencari ahli pasukan esports baru boleh menggunakan Kippo.


2. NUiT

Bagi anda yang tidak dapat lari dari astrologi, ada baiknya anda mencuba aplikasi temu janji NUiT. Aplikasi ini bergantung pada carta kelahiran untuk mencari pasangan yang sesuai dengan keperibadian anda.


Sekiranya anda tidak memahami carta kelahiran, tidak perlu risau kerana NUiT akan membuat carta kelahiran yang unik untuk anda. Carta kelahiran bukan sahaja memberikan maklumat mengenai keperibadian anda, tetapi juga melihat bagaimana anda berhubung atau bertembung dengan orang lain.


3. XO

Memulakan perbualan pada aplikasi temu janji kadang-kadang menjadi canggung. Itulah yang membezakan XO dari aplikasi kencan lain kerana mereka menawarkan permainan mudah untuk pasangan yang sesuai untuk bermain bersama.


XO berfungsi sama seperti aplikasi temu janji lain. Tetapi ciri tambahan ini pastinya menjadikan bakal rakan kongsi lebih fleksibel ketika memulakan perbualan.


4. Bristlr

Aplikasi temu janji unik lain ialah Bristlr. Aplikasi ini sesuai untuk kanak-kanak perempuan yang ingin mencari pasangan dengan janggut tebal. Hmm, agak niche.


Orang-orang yang mendaftar diBristlr tidak hanya perlu menunjukkan, mereka harus asli. Christlr mempunyai ciri 'Lothario Detector', jadi lelaki tidak boleh hanya menyalin dan menampal menggoda.


5. Tastebud

Suka mendengar muzik heavy metal, tetapi tidak pernah menemui pasangan yang menyukai citarasa anda dalam muzik? Jangan risau, ada aplikasi temu janji Tastebuds yang dapat membantu anda mencari pasangan dengan cita rasa muzik yang sama.


Anda hanya perlu mendaftarkan diri, menambah muzik kegemaran anda dan mencari orang lain di sekitar anda yang menyukai muzik yang sama. Anda juga dapat menambahkan profil Spotify untuk menunjukkan perubahan muzik anda.


6. Raya

Kingdom adalah aplikasi temu janji khas untuk orang kaya dan terkenal. Malah pelawak Amy Schumer mengaku menemui suaminya melalui aplikasi ini.


Untuk menyertai Kerajaan, anda mesti mempunyai keahlian yang sukar diperoleh. Hanya 8% daripada jumlah pemohon yang diterima sebagai ahli permohonan temu janji ini. Anda dicabar untuk mendaftar detikers.



7. Hater

Mempunyai makanan atau muzik kegemaran yang sama dengan pasangan anda adalah perkara biasa, bagaimana jika anda berdua membenci muzik? Aplikasi temu janji Hater dapat menyatukan anda dengan orang yang mempunyai kebencian yang sama dengan anda.


Terdapat beribu-ribu topik yang boleh anda "benci", mulai dari makanan vegan, gelisah, dan banyak lagi. Untuk mencari pasangan, kaedahnya sama dengan Tinder, iaitu dengan menggesek ke kanan atau ke kiri.


8. Badoo

Hobi live streaming di Instagram atau media sosial lain? Anda juga boleh melakukan ini untuk mencari pasangan melalui aplikasi temu janji Badoo.


Badoo tidak mempunyai sistem leret seperti Tinder, jadi anda harus menonton siaran langsung untuk mencari pasangan. Badoo juga mempunyai ciri yang dapat membantu anda mencari rakan kongsi yang serupa dengan selebriti terkenal. Oleh itu, jika anda berminat dengan Timothee Chalamet, mungkin anda dapat memenuhi versi KW di sini.



9. Luxy

Luxy adalah Tinder untuk jutawan super kaya. Hampir semua penggunanya memamerkan gambar rumah dan vila mewah mereka untuk menarik perhatian orang kaya lain.


Oleh kerana pelanggannya adalah orang kaya, Luxy mempunyai banyak ciri keselamatan untuk melindungi privasi mereka, termasuk mencegah bayi gula mendaftar. Oleh itu, jika anda ingin mendaftar di aplikasi temu janji ini, anda mesti benar-benar menjadi jutawan.


10. Dine

Suka mencari tempat makan atau lawatan kuliner? Terdapat aplikasi temu janji khas untuk foodies, iaitu Dine.


Di sini anda boleh mencari rakan kencan yang berkongsi hobi makan, mencari tempat makan yang romantis, dan berbual sambil menikmati makanan yang enak. Hmm, mungkin anda boleh sambil meniru pemandangan ikonik filem Lady and The Tramp.

Previous Post Next Post

Contact Form