Facebook Bergabung dalam Membuat Jam Tangan Pintar?

 


Tidak mahu dikalahkan oleh syarikat teknologi lain, Facebook dilaporkan mengembangkan smartwatch.


Seperti kebanyakan jam tangan pintar di pasaran hari ini, peranti yang boleh dipakai ini mempunyai keupayaan untuk mengesan kesihatan dan membaca mesej di telefon pintar.


Jam pintar Facebook akan beroperasi menggunakan OS Android Google.


Namun, laporan itu juga mengatakan syarikat gergasi media sosial itu juga sedang mengembangkan sistem operasinya sendiri untuk syarikat yang boleh pakai pada masa depan.


Dipercayai bahawa jam pintar Facebook akan menumpukan pada ciri kesihatan dan pesanan. Ini bermaksud, peranti tersebut akan disatukan secara langsung dengan Facebook Messenger.


Jangan menolak, jam pintar Facebook ini akan memberi akses lebih pantas kepada pengguna untuk membuka perkhidmatan aplikasi media sosial ini.


 Tidak pasti bagaimana jika mesej anda telah dibaca di Facebook Messenger? Ini caranya.

Dari segi kesihatan, peranti ini juga dapat merakam pelbagai jenis sukan, berkomunikasi dengan jurulatih, dan dapat berhubung dengan perkhidmatan kesihatan yang lain.


Di samping itu, Facebook juga akan memasukkan keupayaan selular dalam jam pintarnya.


Ini bermakna jam tangan pintar tidak perlu disambungkan ke telefon pintar untuk mengesan GPS atau yang lain.


Walaupun masih belum ada tarikh yang pasti untuk pelancaran jam tangan Facebook ini, ramai yang percaya jam tangan pintar akan debut pada tahun 2022.


Mengenai berita Facebook yang lain, syarikat keselamatan siber CyberNews mengeluarkan laporan penyiasatan yang mendedahkan operasi phishing berskala besar di Facebook.


Dalam laporan itu, syarikat itu mengatakan bahawa kempen phishing Facebook sangat berbahaya dan berpotensi mencuri maklumat peribadi mangsa.


Kempen phishing Facebook ini menggunakan kaedah "Is that you" yang sudah lama wujud di platform media sosial Mark Zuckerberg.

Previous Post Next Post

Contact Form