Harga Galaxy Buds Pro adalah RM799, ini adalah kelebihan!

 


Dijual secara resmi , harga Galaxy Buds Pro adalah RM799. Satu siri kelebihan ditawarkan oleh peranti stereo tanpa wayar sejati (TWS) baru dari Samsung.


Galaxy Buds Pro membawa inovasi baru yang dapat membuat pengguna fokus pada pekerjaan. Tetapi sebaliknya, ia juga dapat memberi tumpuan kepada persekitaran.


Keupayaan ini dimungkinkan berkat Intelligent Active Noise Cancelling (ANC). Teknologi ini didakwa sebagai satu langkah lebih pintar daripada ANC pada umumnya.



ANC pada Galaxy Buds dapat diatur rendah dan tinggi, sehingga tahap kebisingan hingga 99% dapat dikurangkan. Ini adalah yang tertinggi dalam industri ini


Galaxy Buds Pro mempunyai ciri Suara Ambient untuk memperjelas bunyi luar. Pengguna bahkan dapat menyesuaikan level dari 1 hingga 4. Apabila diatur ke level 4, suara ambien masih dapat dinaikkan hingga 20 db.


Perkara yang hebat ialah Galaxy Buds Pro dapat mengesan perbualan, jadi peranti secara automatik akan beralih dari ANC ke Ambient Sound. Ini memudahkan pengguna mendengarkan suara orang lain tanpa perlu mematikan ANC atau mengeluarkan earbud.


Semuanya dapat dilakukan dengan lancar. Tanpa perlu melakukan pengaturan secara manual


Untuk prestasi bunyi, Samsung telah menyediakan sistem pembesar suara dua arah Galaxy Buds Pro. Walaupun kebanyakan TWS di pasaran masih membawa satu pembesar suara kerana badannya yang kecil.


Oleh itu, ia hanya membenarkan satu pembesar suara untuk suara bass dan treble. Sementara Galaxy Buds Pro menggunakan dua pembesar suara, satu untuk bass, dan satu lagi untuk treble.


Pembesar suara dua hala yang dimiliki oleh Buds Pro dibuat lebih besar daripada Buds Plus. Untuk woofer hingga 11 mm, sementara tweeter 6.5 mm. Dengan pembesar suara yang lebih besar, ia menjadikan suaranya lebih kuat sambil menjadikan suaranya lebih jelas.


Galaxy Buds Pro mempunyai tiga mikrofon. Dua mikrofon dipasang di bahagian luar, dan satu di bahagian dalam.


Samsung melengkapkannya dengan unit pengambilan suara (VPU). Tugasnya adalah menganalisis suara yang berasal dari ketiga mikrofon. Kemudian, hanya suara pengguna yang ditangkap. Supaya pembicara dapat mendengar suara pengguna dengan lebih jelas.


Suara pengguna tetap jelas walaupun di tengah angin. Ini berkat teknologi Wind Shield.


Wind Shield ini mempunyai cara kerja yang berbeza. Terlepas dari reka bentuknya yang meminimumkan hubungan dengan angin. Di samping itu, Wind Shield Chamber mengesan ketika ada angin. Dan secara automatik menyaring bunyi angin dari perbualan Anda.


Galaxy Buds Pro dikatakan paling kalis air daripada sebelumnya. TWS telah lulus ujian dan mendapat penilaian IPX7, yang bermaksud bahawa ia dapat menahan kedalaman air satu meter selama 30 minit.


Jadi tidak perlu khawatir lagi ketika menggunakan Galaxy Buds Pro ketika berjalan kerana hujan atau keringat.


Hayat bateri Galaxy Buds Pro boleh mencapai 18 jam (dengan ANC aktif) dan 28 jam (tanpa ANC). Juga dilengkapi dengan fitur pengecasan pantas, isi ulang 5 minit untuk satu jam penggunaan.


Galaxy Buds Pro boleh disambungkan ke banyak peranti, tanpa perlu beralih secara manual. Keupayaan ini berkat ciri Auto Switch.


Contohnya, ketika menonton filem di tablet dan mendapat panggilan, Galaxy Buds Pro memindahkan audio ke telefon bimbit. Kemudian setelah menutup TWS akan kembali ke tablet.


Samsung menambahkan ciri Audio 360 yang memberikan sensasi pawagam Jadi akan terasa seperti masih dari arah yang sama walaupun kepala berpusing ke kiri dan kanan. Keupayaan ini berkat teknologi Dolby Headtracking.


Galaxy Buds Pro maksimum apabila digunakan untuk bermain permainan. Pengguna dapat mengaktifkan Mode Permainan, latensi akan lebih optimum, sehingga dapat mencegah kelewatan.


Galaxy Buds Pro dapat menyambung ke komputer riba Windows dengan mudah tanpa perlu menetapkannya secara manual berkat ciri Swift Pair.


Kerana TWS kecil, ia sering tersembunyi dan sukar dicari. Untuk mengatasinya, Samsung menambahkan ciri Carian Pintar yang memudahkan mencari earbud walaupun ia dimatikan atau tidak disambungkan. Ini berkat ciri carian luar talian.


Oleh itu, peranti akan mengeluarkan isyarat Bluetooth setelah 30 minit terputus. Isyarat Bluetooth ini sangat cekap tenaga kerana menggunakan BLE, jadi peranti tersebut secara automatik akan dapat dikesan oleh peranti Galaxy lain.


Kemudian isyarat akan dihantar ke pelayan SmartThings Find yang seterusnya menjadikan pengguna mencari lokasi Galaxy Buds Pro walaupun dimatikan.


Dengan SmartThings Find, Anda tidak akan kehilangan barang berharga Anda