Huawei MateBook D14 Intel Edition dilancarkan



Huawei mengesahkan bahawa ia akan membawa versi Intel MateBook D14 ke pasaran . Komputer riba ini menambah barisan produk lain yang sudah ada, seperti AMD MateBook D14, MateBook D15 dan MateBook X Pro.


Laptop ini boleh dipesan dari 10 hingga 14 Februari 2021. Huawei akan menyertakan sejumlah bonus, seperti bag, tertikus, dan MatePad T8.


Edisi Intel MateBook D14 akan menjadi bagian dari ekosistem yang menyokong produktiviti harian pengguna Huawei.


Perlu diketahui, Huawei MateBook D14 Edisi Intel dilengkapi dengan Intel Core i5 generasi kesepuluh dan GPU NVIDIA GeForce MX250. Mempunyai bateri 56Wh, Huawei mendakwa komputer riba ini boleh digunakan sehingga 13.2 jam.


Sama seperti MateBook Series yang lain, komputer riba ini dilengkapi dengan barely-three bezel  untuk menawarkan pengalaman menonton yang lebih lancar. Berat 1.38 kg dan berukuran 15.9mm, Huawei memanggil MateBook D14 sebagai komputer riba 14 inci paling ringan dan paling nipis di kelasnya.


Selain daripada Edisi Intel MateBook D14, Huawei juga mempunyai tawaran istimewa untuk siri komputer riba yang lain. Salah satunya adalah MateBook X Pro dengan pelbagai bonus.


Sementara itu, untuk versi AMD MateBook D14, Huawei . Bukan hanya dua komputer riba, Huawei juga membuat penyesuaian harga untuk MateBook D15.


Di sisi lain, Huawei sekali lagi memperkenalkan peranti terbaru yang dapat dipakai . Kali ini, syarikat China memperkenalkan Huawei Band 4e.


Seperti namanya, aksesori ini adalah jalur pintar untuk mengukur aktiviti sukan pengguna. Bukan itu sahaja, Huawei Band 4e juga dapat memberikan petunjuk agar pengguna dapat berjalan dengan baik.


Dengan konsisten dalam pengembangan, HUAWEI Band 4e memperkenalkan dua mode pemakaian di kaki dan pergelangan tangan untuk mendapatkan lebih banyak data.


Huawei bekerjasama dengan institusi penyelidikan profesional untuk menyediakan analisis profil pengguna yang berjalan dan dapat memberikan cadangan berdasarkan data statistik yang dikumpulkan.


Jalur pintar ini dilengkapi dengan gerakan enam paksi yang dapat mengukur pergerakan spasial dan putaran objek. Apabila digunakan dalam mod underfoot, Huawei Band 4e dapat menyokong analisis tujuh metrik gerakan berjalan.


Berdasarkan data dan metrik sebenar, pengguna akan menerima cadangan yang boleh dipercayai berdasarkan analisis data yang dilakukan pada tingkah laku mereka yang sedang berjalan. Ketepatan pengiraan jarak larian rata-rata aksesori ini mencapai 97 peratus tanpa GPS.


Selain berlari, Huawei Band 4e juga dapat digunakan oleh pengguna untuk mendapatkan maklumat yang tepat dalam aktiviti berbasikal. Pengguna juga boleh menggunakannya untuk menganalisis prestasi mereka semasa bermain bola keranjang.


Sama seperti aksesori yang serupa, terdapat beberapa ciri lain pada peranti ini, seperti meter kualiti tidur, pemberitahuan mesej / panggilan, penggera, untuk mencari telefon saya.