Zoom Memperkenalkan Ciri Baru untuk Memudahkan Pengguna



Sesuai dengan keadaan, Zoom meningkatkan kemampuannya melalui ciri-ciri baru yang bertujuan untuk membantu pengguna kembali bekerja dari pejabat dan bekerja dari rumah.


Salah satu ciri baru yang menjadi tumpuan Zoom adalah penyambut tetamu maya. "Perniagaan boleh menggunakan teknologi untuk memberdayakan pekerja di mana sahaja mereka berada, memperkemas kerjasama antara pekerja pejabat dan pekerja jarak jauh dan membuat peralihan kembali ke pejabat selancar mungkin," tulis Zoom.


"Dengan ruang kerja berdaya video yang dikuasakan oleh Zoom, pasukan anda dapat terus bekerja dengan selamat dan berkesan dari mana saja." "Penyelesaian bilik Zoom, Peralatan Zoom, dan Zoom untuk Rumah kami dilengkapi dengan ciri-ciri yang dirancang untuk menyokong kerja hibrid dan membantu perniagaan memasuki pejabat dengan selamat," tambah Zoom. 


Mod Kios Bilik Zoom akan membolehkan penyambut tetamu maya menyambut tetamu dari peranti Bilik Zoom untuk Sentuhan, sementara Rasa Rapi akan membolehkan pengguna memantau dan menguruskan kualiti dan kelembapan udara dalaman.


Ciri-ciri lain termasuk kemampuan untuk memeriksa berapa banyak orang di dalam bilik, kemampuan untuk memasangkan Zoom Room dengan telefon bimbit dan berkongsi papan putih di Zoom Chat. Zoom, yang dipetik dari Gadgets 360, mengatakan bahawa ciri penerimaan maya yang tersedia dalam Mod Kios Bilik Zoom kini "tersedia secara umum."


Ciri lain akan membolehkan pengguna melihat berapa banyak orang yang berada di dalam bilik dalam masa nyata, menggunakan Zoom Dashboard dan Penjadualan.


Ini dapat membantu pengguna memastikan bahawa protokol jarak sosial diikuti dan bilik mesyuarat tidak sesak. Neat Sense membolehkan pengguna memantau dan mengawal kualiti udara, kelembapan, tahap karbon dioksida, dan banyak lagi, serta jumlah orang di dalam bilik. 


Data dan statistik untuk ini akan tersedia secara meluas di papan pemuka Zoom mulai 11 Februari dan seterusnya. Zoom Rooms for Touch membolehkan pengguna mengawal desktop orang yang berkongsi skrin. Zoom Rooms juga mempunyai pilihan untuk memilih Galeri View ketika konten sedang dibagikan. 


Pengguna juga dapat berkongsi fail secara langsung melalui ultrasound pada peranti Zoom for Home. Pengguna dapat memasangkan peranti Android atau iOS mereka untuk bergabung dalam pertemuan di Zoom Room.


Sementara itu, peranti Windows, Mac dan Zoom Rooms Appliance dapat melihat transkripsi dalam masa nyata. Pasukan IT juga akan mempunyai lebih banyak kawalan untuk membenarkan atau mengehadkan pengguna untuk Zum masuk pada Zoom untuk Zoom untuk Rumah yang diuruskan sendiri. Pentadbir juga boleh meminta mereka yang menggunakan Zoom Room Appliances dan Zoom for Home untuk menetapkan PIN. Sementara itu, Zoom mengatakan bahawa perintah suara yang dipertingkatkan untuk Bilik Zoom kini dalam versi beta.