Lady Dimitrescu, Vampire Seksi Menjadikan Peminat Resident Evil Gila

 


Resident Evil Village memang telah mengeluarkan trailer permainannya. Siapa sangka bahawa reaksi peminat menjadi gila kerana watak gadis vampir yang tinggi dan seksi.

Capcom sebagai pembangun permainan ini telah melancarkan treler sejak 24 Januari 2021. Namun, yang menjadi viral baru-baru ini adalah reaksi pemain mengenai watak yang menjadi penjahat kali ini.


Treler ini mempunyai vampir wanita putih pucat tinggi dan hmmm ... payudara besar. Capcom akan melepaskan permainan pada 7 Mei 2021 untuk Playstation4, Playstation5, XboX One, Xbox Series X dan Steam. Namun, peminat nampaknya sudah penasaran dengan angka ini.


Perlahan tetapi pasti, vampir wanita bernama Lady Dimetriscu ini menjadi viral. Puluhan meme, cosplay dan fansart muncul. Walaupun ia adalah permainan seram, peminat di Twitter secara terbuka menyukai watak ini dan ini membuatkan peminat lelaki berfikir pelbagai perkara.


Sangat viral sehingga Capcom terpaksa mengeluarkan kenyataan rasmi. Pengarah Seni Resident Evil Village Tomonori Takano juga dijemput untuk bercakap melalui penerbitan di Twitter.


"Lady Dimitrescu dan anak perempuannya mendapat perhatian lebih dari yang kami harapkan. Senang jika mereka dapat menjadi ikon untuk Resident Evil Village," kata Tomonori 


Lady Dimistrescu khususnya menurut Tomonori mendapat banyak peminat dari Jepun dan seluruh dunia. Capcom menerima banyak soalan, berapa tinggi vampir seksi ini.


"Sekiranya anda menghitungnya dengan topi dan kasut tumit tinggi, tingginya 2,9 meter," jawabnya.


Menurut Tomonori, vampir ini akan mengganas watak utama bernama Ethan Winters yang juga watak utama dalam Resident Evil 7: Biohazard. Tetapi nampaknya, gadis vampir seksi ini menjadi lebih terkenal daripada watak utama permainan. Tomonori mengajak peminat bersama-sama menunggu saat melancarkan permainan ini pada 7 Mei 2021.


Watak vampire wanita ini pertama kali dinyatakan melalui permainan Maiden yang dikeluarkan oleh Capcom pada Januari 2021. Maiden bertindak sebagai permainan demo, promosi untuk Resident Evil Village.


Dari permainan Maiden diketahui bahawa nama penuh vampir ini adalah Alcina Dimitrescu. Dia memiliki Istana Dimitrescu di Eropah Timur dan tinggal bersama 3 wanita dengan kekuatan ghaib yang digelar anak perempuannya. Dimitrescu mempunyai senjata dalam bentuk kuku yang dapat menjadi cakar panjang.


 Adakah Lady Dimitrescu ini menakutkan atau seksi?