Lebih Lengkap, Ini adalah Tiga Produk Ekosistem Baru Xiaomi


Xiaomi melengkapkan produk AIoT dengan tiga produk baru, iaitu dua router dan kamera IP.

Produknya adalah Mi Router 4A Gigabit Edition, Mi Router 4C, dan Mi 360 ° Home Security Camera 2K. Produk-produk ini melengkapkan rangkaian produk ekosistem lain yang sebelumnya telah diluncurkan, seperti Mi TV 4 Bezel, Mi Air Purifier 3C, Mi Robot Vacuum-Mop, Mi Wi-Fi Range Extender Pro, Mi Watch, dan banyak lagi.



Xiaomi ingin menjadi syarikat AIoT nombor 1 dengan memungkinkan semua orang mengakses inovasi teknologi untuk meningkatkan kualiti hidup mereka


Router pantas dengan harga rendah


Mi Router 4A Gigabit Edition dan Mi Router 4C mempunyai reka bentuk yang serupa, berwarna putih dan mempunyai empat antena omnidirectional.


Mi Router 4A Gigabit Edition adalah penghala yang menyokong protokol 802.11ac dengan sokongan untuk dua frekuensi, iaitu 2.4 GHz dan 5 GHz. Tiga port Gigabit Ethernet tersedia pada peranti ini untuk memenuhi keperluan peranti elektronik lain di ruang tamu seperti TV pintar, konsol, atau lain-lain.


Router ini mampu melayani sambungan tanpa wayar sehingga 64 peranti, pilihan yang baik untuk pengguna yang menggunakan peranti pintar mulai dari AIoT, komputer, hingga telefon bimbit.


Sementara itu, Mi Router 4C adalah penghala murah dengan protokol 802.11n, yang mempunyai kelajuan maksimum 300Mbps. Router itu sendiri dapat menguruskan sambungan dari 32 peranti, dan dapat dikendalikan melalui aplikasi Mi-WiFi.



Kamera IP resolusi tinggi


Kamera IP Xiaomi baru ini menyokong resolusi 2K, seperti namanya. Lensa mempunyai aperture f / 1.4 yang menjadikannya boleh dipercayai walaupun dalam keadaan cahaya rendah.


Sekiranya masih kurang, masih ada lampu LED inframerah untuk keadaan yang sangat gelap. Algoritma yang disematkan dalam peranti ini didakwa dapat mengenali pergerakan yang tidak wajar dan memberi amaran tepat kepada pemiliknya.


Motor dual peranti ini membolehkan Mi 360 ° Home Security Camera 2K berputar dan memantau sekelilingnya hingga 360 darjah, serta pergerakan menegak hingga 108 darjah.


265 sokongan codec menjadikan saiz fail 2 kali lebih cekap jika dibandingkan dengan video yang dirakam dengan codec H.264, mengurangkan penggunaan jalur lebar internet.