Mi 10T dan Mi 10T Pro Akhirnya Tiba Android 11


 Mi 10T dan Mi 10T Pro dilancarkan untuk pertama kalinya dengan MIUI 12, tetapi masih berdasarkan Android 10. Dan sekarang, Xiaomi telah mula melancarkan kemas kini untuk kedua-dua telefon pintar.


Sejumlah pengguna di India melaporkan bahawa Xiaomi telah mulai meluncurkan Android 11 untuk kedua-dua telefon pintar di wilayah mereka.


Kemas kini ini untuk Mi 10T dan Mi 10T Pro hadir dengan nombor build 12.1.1.0 RJDINXM dengan ukuran 2.8GB. Bersama dengan Android 11, pengguna juga mendapat patch keselamatan Januari 2021.


   

Walaupun telah diterima oleh sejumlah pengguna, ada kemungkinan kemas kini Android 11 ini akan diluncurkan secara bertahap. Oleh itu, pengguna di wilayah lain kemungkinan akan menerimanya dalam beberapa hari akan datang.


Untuk makluman, kedua-dua peranti ini dilengkapi dengan chipset Snapdragon 865. Bagi kamera, Mi 10T Pro hadir dengan lensa utama 108MP, lebih besar daripada resolusi 64MP Mi 10T.


Skrin kedua-dua telefon pintar ini mempunyai teknologi TrueColor dan kadar penyegaran 120Hz. Keupayaan telefon pintar ini juga dilengkapi dengan bateri berkapasiti 5,000mAh dan telah disokong oleh ciri pengecasan pantas 33W.



Sebaliknya, Xiaomi akan segera melancarkan inovasi baru. Bukan telefon pintar, tetapi teknologi pengecasan tanpa wayar jauh, alias pengecasan tanpa wayar, yang dapat mengecas telefon pintar dari jauh.


Xiaomi menunjukkan kemajuan dalam teknologi pengecasan tanpa wayar jarak jauh yang dapat mengecas peranti tanpa sentuhan atau sentuhan.


Pengisian telefon pintar dengan teknologi pengecasan tanpa wayar jarak jauh ini dapat dilakukan dari jarak beberapa meter. Produk ini diramalkan akan hadir dengan nama Mi Air Charge Technology.


Sesungguhnya, pengecasan tanpa wayar jauh bukanlah teknologi pertama yang wujud. Sebelumnya terdapat juga inovasi teknologi yang serupa, salah satunya ialah Energous WattUp.


Namun, dari banyak teknologi pengecasan tanpa wayar jauh, belum ada yang ada di pasaran.


Setakat ini, Xiaomi belum membawa Teknologi Mi Air Charge ini ke pasaran.


Syarikat itu juga tidak membincangkan tarikh pelancaran tertentu atau telefon pintar mana yang sesuai dengan teknologi ini.


"Kami sangat gembira dengan teknologi Mi Air Charge yang diisi! Serentak mengecas banyak peranti semasa anda bermain permainan, berjalan atau melakukan sesuatu. Tidak perlu kabel! Lompatan baru dalam teknologi pengecasan tanpa wayar!" Xiaomi berkata dalam tweet di akaun @xiaomi.


Xiaomi hanya mempamerkan demo produk yang membincangkan 17 paten yang dimilikinya mengenai produk ini. Lebih banyak paten daripada pengeluar telefon pintar lain.

Previous Post Next Post

Contact Form