Kandungan TikTok kini dapat ditonton di Android TV

 


TikTok adalah salah satu aplikasi paling popular hari ini. Sebilangan besar penggunanya menghabiskan berjam-jam di aplikasi TikTok.


TikTok juga secara rasmi membentangkan aplikasinya untuk Android TV. Dengan begitu, kandungan dalam aplikasi kini dapat dibuka bukan hanya dari telefon pintar tetapi juga dari layar televisyen.


Memetik Gizmochina, Jumaat (5/2/2021), TikTok untuk Android TV kini tersedia di Google Play Store untuk Chromecast dengan Google TV.


Pada masa ini aplikasi TikTok untuk Android TV tersedia di sejumlah negara. Oleh itu, jangan sedih sekiranya TikTok tidak dapat ditonton di Android TV di semua negara.


Menurut Android Police, pengguna dapat langsung menonton video TikTok atau masuk ke akaun TikTok mereka untuk menonton video yang dikurasi.


Mudah juga masuk, pengguna hanya perlu menekan butang navigasi atas untuk memunculkan pilihan masuk.


Kemudian pengguna boleh memasukkan kod atau mengimbas kod QR daripada mengingat kata laluan.


Perlu diingatkan, paparan TikTok di Android TV tidak bermaksud layar penuh, tetapi masih dalam mod potret.


Selain itu, kawalan untuk aplikasi TV TikTok untuk Android juga cukup mudah. Di mana, butang navigasi kanan dan kiri untuk melangkau video. Menekan butang "lebih" akan memaparkan lebih banyak pilihan.


Walau bagaimanapun, jika anda tidak mahu menunggu lama sehingga TikTok untuk Android TV tersedia di peranti anda, anda boleh memuat turun APK APKMirror dan memuatkannya ke peranti Android TV anda.