OPPO Reno5 5G siap membawa pengguna menikmati rangkaian internet 5G yang pantas


Ketersediaan rangkaian 5G akan meningkatkan kualiti internet rangkaian mudah alih. Selain menjanjikan kelajuan akses yang lebih pantas daripada 4G LTE, sambungan 5G juga mempunyai beberapa kelebihan lain.

Memetik CNN, teknologi 5G mempunyai lebar jalur yang lebih besar daripada 4G LTE. Ini bermaksud bahawa rangkaian 5G dapat menampung lebih banyak sambungan peranti pada masa yang sama. Lebar jalur lebar rangkaian 5G yang disediakan oleh penyedia memastikan sambungan internet lancar walaupun banyak peranti disambungkan secara serentak di suatu kawasan.


Kelebihan lain dari 5G, iaitu latensi rendah. Dengan kata mudah, latency adalah masa yang diperlukan untuk pelayan menanggapi permintaan sambungan dari peranti. Semakin rendah latensi rangkaian, semakin cepat sambungan internet yang diterima oleh peranti.


Dengan lebar jalur yang besar dan kependaman rendah, kesambungan 5G menjadikan akses internet lebih lancar. Streaming video mempunyai buffering minimum, menjalankan permainan besar tanpa jeda yang terganggu, dan mengawal peranti tanpa wayar melalui rangkaian internet lebih responsif.


Dari segi kelajuan internet, rangkaian 5G dianggarkan 10 hingga 10 kali lebih pantas daripada 4G LTE. Kepantasan ini tentu saja bergantung pada kualiti infrastruktur penyedia internet selular di suatu wilayah.


Menurut laporan CNN, kelajuan rangkaian 5G membolehkan pengguna memuat turun filem berkualiti tinggi selama 2 jam dalam masa sekitar 10 saat. Jauh lebih pantas daripada kelajuan muat turun dengan rangkaian 4G LTE yang memakan masa sekitar 7 minit.


OPPO telah mengembangkan teknologi 5G untuk disematkan dalam peranti telefon pintar sejak awal 2019. Pada bulan Mei 2019, OPPO melancarkan produk telefon pintar 5G pertamanya untuk pasaran Eropah. Sehingga kini, OPPO masih cukup serius dalam mengerjakan projek pembangunan peranti dengan sokongan 5G, melalui rangkaian kerjasama dengan pelbagai syarikat teknologi yang berkebolehan.


OPPO telah menyediakan produk dengan kemampuan 5G. OPPO Reno5 5G adalah salah satu daripadanya. Telefon pintar ini dilengkapi dengan chipset Qualcomm Snapdragon 765G yang dilengkapi dengan keupayaan menangkap rangkaian 5G.


Pada OPPO Reno5 5G, pengguna dapat merasakan kelajuan akses internet yang lebih tinggi, memuat turun dengan sangat pantas, dan menstrim video tanpa ketinggalan.


Pemproses Snapdragon 765G di OPPO Reno5 5G juga mempunyai prestasi yang hebat. Mampu menampung aktiviti multitasking pengguna atau menjalankan aplikasi besar seperti editor video, permainan, dan lain-lain.


Ditambah lagi dengan adanya skrin AMOLED dengan kadar penyegaran 90 Hz memberikan peralihan skrin yang lancar. Paparan main balik video, visual permainan, atau tatal media sosial di OPPO Reno5 5G mempunyai halangan minimum.


Kehadiran sistem pintar menjadikan pengurusan kuasa bateri OPPO Reno5 5G cekap, walaupun pemproses berfungsi dengan intensiti tinggi. Di samping itu, OPPO menerapkan teknologi pengecasan pantas 65W SuperVOOC 2.0. Mengecas selama 5 minit dapat memberi kuasa untuk menggunakan OPPO Reno5 5G selama 4 jam.



OPPO Reno5 & OPPO Reno5 5G mempunyai spesifikasi dan ciri yang berbeza, sila kunjungi laman web dan media sosial OPPO untuk maklumat lebih lanjut. Untuk maklumat lanjut, periksa di sini.

Previous Post Next Post

Contact Form