Pengasas WhatsApp Gila Beli Rumah Dengan Harga Jutaan

 


Pengasas WhatsApp, Jan Koum, membeli rumah besar. Walaupun dia sudah mempunyai banyak rumah besar, lelaki kelahiran Ukraine ini tidak berpuas hati. Baru-baru ini, dia menebus rumah besar di Malibu, California.

Koum membeli rumah di pantai dengan harga USD 87 jutadari seorang sosialita bernama Diana Jenkins. Itu adalah nilai pembelian rumah terbesar di California setakat ini pada tahun 2021.


 Koum sebelumnya memiliki rumah di Malibu. Pada bulan Ogos 2019, dia membelinya dengan harga $ 100 juta dari Ron Meyer, eksekutif terkenal di Hollywood.


Rumah barunya di Malibu terdiri daripada beberapa bangunan gaya klasik dan menawarkan pemandangan laut di setiap bilik. Kemudahannya jelas mewah, terdapat kolam renang, gelanggang bola keranjang, ruang tamu dalaman dan luaran, bar dan banyak lagi.


Walaupun pada bulan Disember 2020 yang lalu, dia baru saja membeli sebuah rumah mewah dengan harga USD 125 juta . Rumah itu, yang terletak di kawasan elit Beverly Hills, Los Angeles, sebelumnya dimiliki oleh mantan CEO Dreamworks Jeffrey Katzenberg. Transaksi USD 125 juta dicatatkan sebagai jumlah penjualan ketiga terbesar di negeri California.


Ini adalah rumah ketiga lelaki kelahiran Ukraine di kawasan Beverly Hills. Dua rumah lain yang dimilikinya di sana bernilai sekitar USD 100 juta.


Kediaman utamanya adalah di Atherton di Silicon Valley, di mana rumahnya berharga hampir $ 100 juta.


Menurut Forbes, aset semasa Koum dianggarkan bernilai USD 10 bilion. Dia kaya setelah WhatsApp dibeli oleh Facebook pada tahun 2014 dengan harga USD 19 bilion. Setelah bersara dari Facebook, Koum kini jarang muncul di khalayak ramai.

Previous Post Next Post

Contact Form