Permainan Dragon Age seterusnya Akan Datang Tanpa Mod Multiplayer

 


Permainan Dragon Age BioWare dilaporkan berhenti mengembangkan mod berbilang pemain. Permainan studio EA hanya akan menyokong permainan pemain tunggal.


Seperti diketahui, Dragon Age telah berkembang sejak tahun 2015 dan potongan mula muncul pada bulan Disember 2018. Dikutip dari Bloomberg melalui The Verge, dinyatakan bahwa masih belum ada waktu pelepasan untuk lanjutan permainan dari Dragon Age.


Berita mengenai permainan Dragon Age muncul di tengah-tengah pelbagai perkembangan di EA. EA mengumumkan Anthem Next, rancangan reboot perkhidmatan penembak dunia terbuka live Anthem, telah dibatalkan.


Selain itu, judul permainan Star Wars Jedi: Fallen Order juga dikatakan melebihi jangkaan penjualan.


Ketua studio EA Laura Miele mengatakan syarikat itu telah mendengar apa yang dikehendaki pemain dan membuat keputusan berdasarkan input tersebut.


"Saya meminta [komuniti EA] untuk memberi saya nasihat terbaik mengenai bagaimana kami dapat menjalin hubungan yang lebih baik dengan pemain kami," kata Miele.


 

EA Games juga menubuhkan sebuah studio baru untuk mengusahakan 'Skate 4' yang telah lama ditunggu-tunggu. Studio ini dilaporkan dipanggil Full Circle dengan pangkalan yang sama dengan bekas pembangunnya di Vancouver, Kanada.


Dikutip dari Engadget, Khamis (28/1/2021), EA telah melantik Daniel McCulloch, yang sebelumnya menjadi ketua Xbox Live di Microsoft, untuk memimpin Full Circle sebagai pengurus besar.


Dia akan disertai oleh dua veteran siri, Deran Chung dan Chris "Cuz" Parry, yang menurut EA akan menjadi pemimpin kreatif permainan.


"Kami sedang berusaha untuk evolusi Skate berikutnya, dan bersedia untuk memberikan pengalaman yang akan merangkumi dan membangun semua yang difikirkan oleh komuniti kami mengenai permainan sebelumnya," kata pemaju di laman webnya.


Berdasarkan kedudukan yang cuba diisi oleh Full Circle, tajuknya masih dalam perkembangan awal. EA belum mengumumkan tarikh rilis untuk permainan seterusnya dalam siri Skate, juga tidak menyatakan di platform mana permainan dapat dimainkan.

Previous Post Next Post

Contact Form