Petua untuk Kejayaan Pemasaran Produk


Gagal memasarkan produk? Mungkin anda telah terlepas perkara penting ini, iaitu sifat mengetahui setiap objek khusus. 


Mengetahui  setiap objek khusus memberikan gambaran umum mengenai keadaan, keadaan dan keadaan pasaran semasa. Di samping itu, anda juga dapat melihat pelbagai aspek seperti ekonomi makro dan politik,


Sebagai contoh, anda ingin yang menjual seperti tudung, bagaimana anda ingin memasarkannya? Anda sudah tahu di mana hendak memasarkannya, gunakan saluran apa. Semuanya dapat dilakukan sekiranya kita telah menerapkan sifat ingin tahu.


Prinsip lain yang mesti ditanamkan adalah untuk memperkirakan jenis demografi yang akan kita buat untuk pemasaran produk, lalu berapa umurnya, dan penting untuk menyesuaikan diri dengan kehidupan demografi.


Sekiranya saya menjual tudung, tetapi demografinya ada yang suka corak atau plain, saya boleh menambahkan produk lain untuk memenuhi keperluan mereka yang suka corak


Dengan  mengetahui setiap objek khusus , ini dapat membantu seseorang dalam melancarkan produk untuk memilih langkah yang tepat. Mengetahui setiap objek khusus dapat membantu dengan perancangan yang lebih baik. Menjalankan sifat keperibadian dapat membuat rancangan berjalan dengan cekap dan berkesan dan lebih dapat dikira.


Ini membawa kepada pengambilan keputusan pengguna, tingkat keberhasilannya juga diukur dari sana. Kerana kita tahu sambutan masyarakat baik atau buruk dari sana.


Hmmm, penting untuk menerapkan kedegilan ketika memasarkan produk. Jadi, apa yang akan terjadi jika kita tidak menanamkan sifat ingin tahu?


Suka atau tidak, kita berhadapan dengan siap gagal, dari segi merencanakan proses akan sampai ke tahap yang tidak dijangka. Kami tidak bersedia untuk mendengar keluhan pengguna untuk mengelakkan perkara di luar kuasa kita, apa-apa boleh berlaku.