Tips Supaya Video YouTube Banyak Penontonnya


Sangat sukar untuk membuat video YouTube, mengapa penonton rendah? Walaupun saya telah mencuba yang terbaik agar kandungan yang dipilih adalah kandungan yang paling sering menjadi viral - mari kita sebut sebagai prank.


Bahawa semuanya kembali dikendalikan oleh penonton. Oleh itu, sangat penting bagi kita untuk memahami apa yang diperlukan oleh pengguna semasa.


Petua untuk penonton video YouTube yang besar:

1. Asli

Jadi saluran atau video apa yang memenuhi keperluan? Yang pertama adalah video yang didedikasikan untuk YouTube, seperti ada getarannya sendiri 'oh ya, ini untuk YouTube', kelihatan asli, memberi inspirasi, dan mendidik. Naratifnya juga mesti jelas.



2. Tempoh minimum adalah 4 minit

Selain daripada itu, secara teknikal, sekurang-kurangnya membuat kandungan dengan jangka masa minimum 4 minit untuk mengekalkan interaksi kandungan dengan penonton. Untuk seberapa kerap, apa yang lebih diperlukan adalah masalah konsistensi.


3. Optimumkan tajuk, lakaran kecil dan ciri lain

Dengan sistem, penggunaan tajuk, gambar kecil, ciri layar akhir, dan ciri lain mesti dimaksimumkan untuk memudahkan penemuan saluran. Setelah penonton menyukai, ada kecenderungan untuk mereka mengklik video YouTube anda yang lain.


4. Balas komen penonton

Tetapi ada beberapa perkara penting lain misalnya untuk membalas komen. Sekiranya ada komen, jangan hanya diam, balas, atau jika anda menarik, mereka disematkan sehingga dia merasa menjadi anggota masyarakat.


5. Ingat tiga isi utama

Lebih jauh lagi, ada jenis kandungan yang dapat menjadi aliran kita dalam membuat kandungan, iaitu 3H.


Yang pertama adalah 'hub', yang merupakan jenis video yang sama secara konsisten tetapi pada topik yang berbeza.


Yang kedua adalah 'Sentiasa aktif' atau dikenali sebagai 'Kandungan bantuan' kerana memberikan berita bahawa setiap kali anda menontonnya akan selalu relevan.


"Ketiga, ada 'Kandungan wira' yang berkaitan dengan momen paling penting, misalnya melancarkan produk baru atau melancarkan filem yang menarik. Muat naik ini tidak kerap tetapi melonjak kerana dinanti-nantikan," jelasnya. .


Sekiranya anda dapat melakukan 3 jenis kandungan ini dengan baik, itu adalah perkara yang baik, tetapi melakukan kedua-duanya sangat bagus.


Saya juga mendorong rakan-rakan saya untuk memanfaatkan ciri-ciri di YouTube, misalnya membuat tayangan perdana, menjadikan QnA secara langsung atau komuniti. Ia juga boleh berada di belakang tabir, cerita untuk rakan-rakan yang ingin membuat kandungan yang lebih pendek.