Cara Membuat Video di YouTube Menggunakan Telefon bimbit


Siapa kata kita tidak dapat membuat video YouTube menggunakan telefon bimbit dengan baik? Walaupun ada banyak yang dapat dilakukan hanya dengan kamera telefon pintar yang kini ada di tangan anda.


Cara membuat video di YouTube menggunakan telefon bimbit sehingga hasilnya hebat:

1. Tetapan HD penuh

Setiap orang kembali kepada keselesaan setiap orang untuk menggunakan telefon bimbit apa pun untuk membuat vlogging. Kamera depan perlu diatur ke HD penuh sehingga sangat bagus jika kita menginginkan vlogging atau monolog. Pencahayaan dapat menyesuaikan warna dengan baik. Rakaman menggunakan kamera seperti lensa makro.


2. Pakai dengan stabil

Selain itu, penggunaan super stabil dan layar Super AMOLED dapat membantu menghasilkan video dan ulasan yang baik atau penyuntingan menggunakan aplikasi dari telefon pintar juga. Semua ciri dapat dimanfaatkan dengan kreativiti yang terus diasah dengan rajin belajar menyunting.


3. Hayat bateri yang panjang

Selain itu, ada bateri tahan lama yang membantu mengambil lebih banyak rakaman. Inilah yang membantu anda.


4. Video dan audio stabil, cukup cahaya

Petua untuk membuat kandungan yang baik di YouTube tentu saja, perhatikan kualiti video yang stabil, audio yang baik (sekurang-kurangnya menggunakan mikrofon), dan layar dengan pencahayaan yang mencukupi. Tidak ketinggalan, dia juga mengatakan tidak perlu ragu-ragu untuk memanfaatkan aplikasi yang ada di telefon bimbit.


Ada begitu banyak aplikasi di telefon pintar, yang anda boleh mengunakan InShot. Saya dapat mewarnainya atau paling banyak hanya menambah kecerahan atau kontras, kita dapat memperbaiki video dengan lampu latar. 


Jadi anda, tidak ada lagi alasan untuk malu untuk mula membuat video di YouTube dengan alasan tidak memiliki kamera yang bagus. Semua boleh bergantung pada kreativiti.