Cara Menghantar Twitter Fleets yang sama dengan Instagram Stories

 


Setelah melalui tempoh ujian, Twitter akhirnya melancarkan Twitter Fleets secara rasmi. Bagaimana anda menyiarkan Twitter Fleets yang serupa dengan Instagram Stories?

Anda boleh menghantar Fleets dalam bentuk teks sebagai reaksi terhadap Tweet, foto atau video. Kemudian edit dengan pelbagai latar belakang dan teks.


Cara menggunakan Twitter Fleets:

Cari tweet untuk disiarkan di Fleets

Ketik ikon Kongsi atau Kongsi Tweet

Akan ada pilihan untuk Berkongsi atau Berkongsi di Fleets

Tambahkan pendapat anda mengenai tweet, anda boleh menggunakan teks atau emoji

Kemudian terus dipaparkan


Jadi kemudian anda dapat melihat Fleets dimuat di bahagian atas garis masa. Sesiapa yang dapat melihat profil anda juga dapat melihat kandungan Fleets yang diposkan lebih awal.


Sekiranya Mesej Langsung pengguna diatur untuk menerima pesan dari semua orang, termasuk yang tidak mereka ikuti, maka siapa pun dapat membalas isi Fleets pengguna.


Cara membalas Twitter Fleets:

Tekan Fleets

Kemudian taipkan balasan atau emoji

Balasan akan muncul di bahagian Mesej Langsung, dan anda boleh meneruskan perbualan di sana


Perhatikan bahawa Fleets yang diuji sebelumnya di Brazil, Itali, India, dan Korea Selatan menunjukkan bahawa perkhidmatan ini membuat pengguna di Twitter merasa lebih selesa untuk menyertai perbualan. Ikon media sosial burung biru ini menyaksikan orang yang menggunakan Fleets berkomunikasi lebih banyak di Twitter.


Kerana kandungannya hanya berlangsung satu hari, Fleets telah menolong banyak orang merasa lebih selesa untuk berkongsi pemikiran, pendapat dan perasaan mereka yang santai dan peribadi.


Berdasarkan analisis, beberapa orang merasa lebih selesa untuk menyertai perbualan di Twitter dalam format pendek ini kerana apa yang mereka kongsi hanya tersedia buat sementara waktu, tidak selamanya.