Putera Dubai yang Bangga dengan Telegram


Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum adalah Putera Mahkota Dubai, Emiriah Arab Bersatu. Baru-baru ini dia bertemu dengan pengasas Telegram, Pavel Durov.


Pengasas Telegram Pavel Durov bertemu dengan putera raja atau Putera Mahkota Dubai, Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum. Rupanya Sheikh Hamdan hanya mahu berteman dengan Durov. Selain itu, ibu pejabat Telegram kini berada di Dubai setelah sebelumnya berpindah ke beberapa negara. 


Putera Mahkota Dubai mengatakan bahawa dengan infrastruktur bertaraf dunia, Dubai menyediakan semua yang diperlukan syarikat teknologi, baik kecil dan besar untuk berkembang maju. Telegram juga memilih untuk mempunyai pejabat di bandar itu. 


Putera, yang terkenal tampan, sejak kebelakangan ini sangat mementingkan dunia permulaan. "Keupayaan Dubai untuk menyediakan keadaan berorientasikan pertumbuhan untuk permulaan teknologi disahkan oleh kenyataan bahawa salah satu syarikat paling berjaya di dunia seperti Telegram memilih untuk beroperasi di sini," kata Sheikh Hamdan. 


Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum adalah anak lelaki Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Perdana Menteri Emiriah Arab Bersatu dan penguasa Dubai. Foto: Instagram


Dia terkenal sebagai putera dengan perspektif moden. 


Dia sering berkongsi aktivitinya di akaun Instagram yang telah diikuti oleh lebih daripada 11 juta orang. 


Putera berusia 38 tahun ini juga sering memamerkan fotonya dalam perjalanan ke lokasi yang menarik. 


Dia bersekolah di England, menjadi alumni Sandhurst dan London School of Economics. 


Dia cukup aktif dalam menguruskan pelbagai bidang dan merancang masa depan Dubai dan Emiriah Arab Bersatu. 

Putera terkenal menikmati sukan lasak seperti menyelam langit.


Putera Hamdan juga aktif mengawasi penanganan wabak Corona di negaranya.