Sony Memperkenalkan PSVR 2 untuk PlayStation 5, Bilakah Ia Akan Dilancarkan?


 Sony dilaporkan sedang menyiapkan peranti PlayStation Virtual Reality (PSVR) generasi kedua di konsol PlayStation. Empat tahun selepas pelepasan alat dengar di PS4, peranti generasi VR (PSVR 2) ini dikhabarkan akan tersedia untuk konsol PlayStation 5.


Merujuk kepada keluaran sebelumnya, syarikat telah meninjau pengalaman pengguna PlayStation VR dalam bermain pelbagai permainan.


Selanjutnya, syarikat itu mendakwa telah mengambil langkah untuk memperbaiki sistem PSVR 2 (belum nama rasmi) dalam beberapa tajuk permainan.


"Kami juga telah menyempurnakan pengalaman untuk beberapa judul PSVR ketika dimainkan di PS4 Pro dan PS5," kata Sony, seperti dikutip dari blog PlayStation, Rabu (24/2/2021).


Dalam muat naik itu, Sony mengatakan bahawa kehadiran sistem alat VR yang sangat baru untuk konsol PS5 akan meningkatkan prestasi dan interaktiviti permainan.


Syarikat telah membuat perkembangan untuk meningkatkan pelbagai aspek PSVR 2, termasuk resolusi, bidang pandang, hingga pengesanan.


"Kami terus berinovasi dengan sistem VR baru kami agar peminat dapat terus menikmati pengalaman unik yang serupa dengan PlayStation," tulisnya.


PSVR 2 akan menyambung ke PS5 dengan satu kabel untuk mempermudah penyediaan dan meningkatkan kemudahan penggunaan, sekaligus memungkinkan pengalaman visual kesetiaan yang tinggi.


Sony mengatakan salah satu inovasi yang akan dibawanya seterusnya adalah penggabungan beberapa ciri utama yang terdapat pada alat kawalan tanpa wayar DualSense.


Mengenai masa pelepasan alat terbaru Sony, nampaknya pengguna perlu menunggu lama. Sebabnya, syarikat itu mengakui bahawa ia masih perlu dikembangkan untuk menyempurnakan alat tersebut.


"Masih banyak pengembangan yang dilakukan untuk sistem VR baru kami, jadi tidak akan dilancarkan pada tahun 2021," kata syarikat itu.


Pelan ini disebut sebagai kemas kini awal untuk peminat Sony PlayStation, syarikat telah melakukan sesuatu untuk meningkatkan pengalaman permainan untuk membuatnya lebih realistik.


"Dengan PlayStation VR dan sistem VR generasi seterusnya yang telah kami bina, komitmen kami terhadap realiti maya sebagai media untuk permainan lebih kuat dari sebelumnya," katanya menyimpulkan.

Previous Post Next Post

Contact Form