Soundcore Liberty 2 Pro: Sporty dan Bunyi Hebat

 


Anker mengeluarkan stereo tanpa wayar sebenar (TWS) dengan nama Soundcore Liberty 2 Pro. Bagaimana prestasi peningkatan teknologi dari Liberty 2?


Ulasan mengenai prestasinya dapat dilihat di bawah.

Jangan bimbang tentang percikan air

Soundcore Liberty 2 Pro telah mengetengahkan teknologi IPX4. Maksudnya, TWS ini tahan percikan.

Sukan luar juga boleh menjadi lebih tenang apabila cuaca tidak mesra. Ketika  melakukan aktiviti sukan di luar ketika cuaca cerah, hasilnya adalah Soundcore Liberty 2 Pro tidak mempunyai masalah.

Reka bentuk Soundcore Liberty 2 Pro juga mempunyai bentuk yang menghalang TWS daripada mudah dikeluarkan ketika digunakan untuk aktiviti fizikal dengan pergerakan yang melampau.

Sayap silikon yang tertanam di TWS menyukarkan pergeseran kedudukan ketika melekat pada telinga.

Kosongkan Suara untuk Memanggil dan Memainkan Muzik

Soundcore Liberty 2 Pro mempunyai teknologi Astria Coaxial Acoustic Architecture (ACAA). Inilah yang membolehkan TWS mengeluarkan suara terperinci. Penambahan teknologi aptX juga membolehkan suara yang dihasilkan dapat dimaksimumkan.

Sokongan pembesar suara 11 mm menjadikan bunyi bass yang dihasilkan terasa baik. Ini seimbang dengan teknologi Knowles, yang dapat menghasilkan bunyi treble yang hebat. Gabungan bass dan treble seimbang.

Semasa digunakan untuk menerima panggilan telefon, Soundcore Liberty 2 Pro sangat jelas. Mic TWS ini sangat mampu menghasilkan suara yang jelas, sebaliknya ketika mendengar apa yang orang lain katakan.

Ia dihasilkan dari 4 mikrofon dan pengurangan kebisingan cVc 8.0 pada Soundcore Liberty 2 Pro.

Liberty 2 Pro Soundcore boleh digunakan untuk Mendengar Telinga Tunggal. Artinya, ia boleh digunakan untuk satu sisi sahaja. Kualiti suaranya masih baik walaupun anda menggunakan telinga tunggal sahaja.

Dengan sokongan Bluetooth 5.0, Soundcore Liberty 2 Pro dapat terus terhubung ke telefon bimbit dengan jarak sekitar 8 meter.


TWS boleh digunakan untuk memainkan muzik dan membuat panggilan telefon selama kira-kira 7 jam dengan bateri penuh.


Untuk mengecas bateri boleh dilakukan tanpa wayar. Dengan mengisi bateri selama 10 minit, Soundcore Liberty 2 Pro dapat digunakan untuk mendengarkan muzik selama 2 jam.


Tetapan Equalizer Profesional

Prestasi Soundcore Liberty 2 Pro akan dimaksimumkan apabila digabungkan dengan aplikasi Soundcore di iOS atau Android. Terdapat banyak ciri yang boleh digunakan.


Terdapat beberapa sokongan dari aplikasi untuk memaksimumkan prestasi TWS. HearID adalah salah seorang yang unggul.


Fungsi ini membolehkan pengguna melakukan ujian fungsi pendengarannya. Dari hasil ujian, aplikasi Soundcore akan menyesuaikan penyamaan mengikut kemampuan mendengar pengguna.


Sekiranya anda tidak mahu diganggu, Soundcore juga telah menyediakan tetapan penyamaan dari profesional. Tidak bersemangat, terdapat 10 pemenang Anugerah Grammy dalam kategori Pengeluar Audio yang bersedia untuk dipilih. Tetapan manual dan tandatangan Soundcore juga disediakan.


Kontrol untuk butang pada TWS juga dapat disesuaikan dari aplikasi Soundcore. Mampu untuk butang lagu seterusnya, juga mengaktifkan suara pembantu.


Pendapat 

Soundcore Liberty 2 Pro boleh menjadi pilihan sekiranya pembaca  ingin mendapatkan bukti percikan TWS dengan suara yang hebat.


Dengan harga sekitar Rp 2.7 juta, Soundcore Liberty 2 Pro jelas akan menjadi pertimbangan utama untuk mendapatkan TWS ini.


Tetapi dengan kualiti suara yang dihasilkan, perbelanjaan yang nominal kemungkinan besar tidak akan kecewa.


Dalam menguji  kualiti Soundcore Liberty 2 Pro masih bersaing dengan produk Apple, Airpods Pro. Jadi, adakah anda berminat untuk mencadangkan Liberty 2 Pro?

Previous Post Next Post

Contact Form