Spesifikasi Mi 11 Lite Bocor Terungkap, Tidak Kurang Gah!

 


Selain menyiapkan varian teratas, Xiaomi dikhabarkan akan menghadirkan versi Mi 11 yang berpatutan. Ia akan diberi nama Mi 11 Lite dan yang berikut membocorkan spesifikasi.

Walaupun mensasarkan segmen mid-range, spesifikasi yang dibawa tidak kurang hebatnya. Skrin Mi 11 Lite dikatakan menggunakan panel OLED dengan kadar penyegaran 120 Hz.

Sementara itu, dipacukan menggunakan Snapdragon SM7350 SoC yang tidak lain dan tidak bukan adalah Snapdragon 775G. Ini adalah chipset pengganti Snapdragon 765G yang digunakan oleh Mi 10 Lite.

Snapdragon 775G mempunyai fabrikasi 5nm. Oleh Xiaomi, chipset ini diformulasikan dengan RAM LPDDR5. Sehingga mesti menunjukkan prestasi yang pantas.


Untuk keperluan fotografi, terdapat kamera utama 64 MP yang disandingkan dengan kamera telefoto dengan kemampuan zoom optik 5x. Semasa di bahagian depan, ia akan menggunakan lubang pukulan di sudut kiri atas.


Tidak ada maklumat mengenai jadual dipasarkan. Tetapi menurut berita yang beredar Xiaomi akan memperkenalkannya bersama dengan Mi 11 Pro.


Mungkin Mi 11 Lite akan diperkenalkan pada bulan Mac depan. Ini tercermin dalam Mi 10 Lite yang dilancarkan pada bulan Mac 2020.