Tiga Alternatif Pengurus Kata Laluan Percuma Selain LastPass

 


Aplikasi kata laluan dan pengurus LastPass penjana akan membuat pengguna membayar mulai Mac 2021. Kemudian, pengguna baru akan diminta untuk memilih peranti yang akan digunakan, sama ada komputer riba atau telefon pintar.


Dengan kaedah ini, pengguna baru tidak lagi menggunakan dua peranti pada masa yang sama.


Keselamatan akaun menjadi perhatian khusus dalam corak kerja dalam talian dan jarak jauh. Sudah tentu bagi sebilangan pengguna, LastPass mungkin mempunyai peranan penting dan bersedia membayar sedikit bayaran.


Namun, tidak ada salahnya jika anda ingin beralih ke aplikasi pengurus kata laluan lain yang menyediakan versi percuma. Berikut adalah tiga aplikasi pengurus kata laluan alternatif.


Bitwarden adalah pengurus kata laluan sumber terbuka yang terkenal yang menawarkan banyak pilihan ciri, termasuk menyimpan item tanpa had, menyegerakkan antara peranti, dan membuat kata laluan.


Untuk penggunaan kata laluan setiap hari, Bitwarden diprediksi sebagai alternatif yang baik.


Selain versi percuma, aplikasi ini juga menawarkan ciri-ciri yang dapat diperoleh dengan membayar sejumlah wang kepada pengguna. Dengan harga $ 10 setahun, pengguna boleh menambahkan penyimpanan fail yang dienkripsi 1GB dan log masuk dua langkah (2FA, pengesahan dua faktor), antara lain.


Aplikasi ini telah dimuat turun oleh lebih daripada satu juta pengguna di Google PlayStore.


Aplikasi seterusnya adalah LogMeOnce. Versi percuma LogMeOnce menyediakan kata laluan tanpa had dan digunakan pada peranti tanpa had.


Bersama pengisian automatik, penyegerakan, penjanaan kata laluan dan pengesahan dua faktor.


LogMeOnce menggunakan iklan untuk membiayai versi percuma. Jadi mungkin pengguna akan merasa sedikit terganggu dengan iklan yang ada. Tetapi itu tidak terlalu mengganggu ciri yang ditawarkannya.


LogMeOnce menawarkan ciri tambahan bermula dari US $ 2.50 sebulan dan merangkumi akses kecemasan, perkongsian kata laluan tambahan, dan sokongan teknikal keutamaan.


Aplikasi ini telah dimuat turun oleh lebih daripada 10 ribu pengguna di Google PlayStore.


Nord terkenal sebagai penyedia VPN yang sepertinya mempunyai banyak pengguna. Bukan hanya itu, ternyata Nord telah mengeluarkan penyokong keselamatan lain, iaitu pengurus kata laluan.


NordPass mempunyai versi percuma yang merangkumi kata laluan tanpa had dan penyegerakan antara peranti. Walaupun tidak ada batasan untuk jumlah perangkat yang dapat digunakan, hanya satu yang dapat aktif pada satu masa.


Ini bermaksud, sebagai contoh, pengguna menggunakannya di telefon bimbit, akaun pengguna akan log keluar dari versi komputer anda.


Satu lagi ciri tambahan ialah versi premium NordPass yang membolehkan pengguna mempunyai sehingga enam akaun aktif yang dijalankan sekaligus. Kemudian, itu termasuk perkongsian item yang selamat dan pengimbas pelanggaran data, antara ciri lain.


NordPass nampaknya tidak dapat mengikuti produk pendahulunya NordVPN. Aplikasi ini telah dimuat turun oleh lebih daripada 100 ribu pengguna.

Previous Post Next Post

Contact Form