Web WhatsApp: Cara Tetap Terhubung Tanpa Barcode

 


WhatsApp atau WA dapat diakses melalui desktop menggunakan WhatsApp Web. Namun, pengguna mesti memperhatikan beberapa perkara agar WhatsApp Web tetap tersambung tanpa kod bar.


Cara Mencari Akaun WhatsApp yang Diretas dan Cara Memulihkannya

Web WhatsApp:

1. Log Masuk Web WA

Log masuk Web -WhatsApp dilakukan dengan membuka laman web di alamat https://web.whatsapp.com/.


-Kemudian, imbas kod bar di sebelah kanan skrin menggunakan aplikasi WA di telefon bimbit anda.


-WhatsApp login dilakukan dengan membuka aplikasi WA di telefon bimbit. Kemudian, klik pada menu atau tetapan dan pilih 'WhatsApp Web' kemudian arahkan skrin ke kod bar.


-Secara automatik, desktop akan disambungkan secara langsung ke WA aktif di telefon bimbit.


Cuma, ada beberapa perkara yang menjadikan WhatsApp Web tidak dapat dihubungkan. Ini menjadikan pengguna tidak dapat mengirim atau menerima mesej di WA.


Sementara itu, cara untuk memastikan Web WhatsApp tetap terhubung adalah dengan memastikan sambungan telefon, komputer dan wifi disambungkan dengan baik ke internet.


Sekiranya terdapat masalah sambungan, pengguna dapat menyelesaikan sambungan telefon terlebih dahulu. Kemudian, masalah sambungan komputer diselesaikan dengan menggunakan versi terkini dari laman Chrome, Firefox, atau Safari.


Sekiranya masalah sambungan Web WhatsApp tidak berakhir, pengguna boleh mencuba menyelesaikan rangkaian wifi. Buat pengaturan yang membolehkan wifi menyediakan akses ke laman web 'web.whatsapp.com', 'web.whatsapp, com', atau 'whatsapp.net'.


Semoga berjaya!