5 ciri utama Insta360 Go 2 yang akan tiba


 Insta360 Go 2 secara rasmi akan hadir dalam masa terdekat. Mari kita lihat ciri utama kamera 360 darjah kecil ini.

Pengganti Insta360 Go diperkenalkan secara global beberapa minggu yang lalu. Sebagai penerus sejumlah peningkatan, apa itu?


1. Resolusi Besar

Insta360 Go2 dilengkapi dengan sensor besar untuk resolusi foto dan video yang lebih tinggi daripada generasi sebelumnya. Meningkatkan dari video HD (1080p) ke resolusi 2K (1440 p) pada 30 bingkai sesaat (fps) untuk video, sementara kadar data telah ditingkatkan hingga 125Mbps.



Walaupun untuk resolusi foto tetap pada 9MP, Insta360 Go2 kini dapat disimpan sebagai fail DNG mentah untuk pemprosesan tanpa kerugian.


2. Hayat Perkhidmatan Lebih Lama, Ingatan Lebih Besar

Ketika Insta360 Go adalah generasi pertama, pengguna hanya dapat menggunakannya selama 60 minit. Insta360 Go2 dapat digunakan selama 150 minit atau kira-kira 2.5 jam melalui bateri 210 mAh.


Sekiranya Insta360 Go hanya mempunyai storan dalaman 8GB, penggantinya mempunyai storan dalaman 32GB.


3. Boleh Dilekap Di Mana Saja

Keunikan lain yang hanya dimiliki oleh Insta360 Go2 adalah kemudahan melekatkan kamera ini mengikut keinginan anda. Ini disebabkan oleh sistem magnet pada badan Insta360 Go2.


Setiap pembelian juga akan mendapat kalung magnetik sehingga pengguna tidak perlu khawatir kamera jatuh ketika digunakan melalui tindakan ekstrim.

Sistem magnetik dan bentuknya yang kecil membolehkan pengguna mengambil rakaman di tempat yang sukar dijangkau oleh kamera konvensional.


4. kalis air

Seperti kamera aksi lain, Insta360 Go2 sudah menggunakan teknologi kalis air yang selamat digunakan ketika berenang atau aktiviti air yang lain. Melalui pensijilan IPX8, Insta360 Go2 dapat digunakan hingga kedalaman 13 kaki atau sekitar 4 meter tanpa casing.


Di samping itu, seperti siri aksi cam Insta360 premium, Insta360 Go2 juga dilengkapi dengan teknologi penyaringan AquaVision yang menjadikan rakaman di dalam air lebih jernih dan lebih menyenangkan bagi mata.


5. Kes Pengecasan Pintar

Perubahan besar dalam generasi terbaru ini adalah adanya sarung pengecas mudah alih yang lebih dari sekadar alat pelindung kamera, tetapi berfungsi sebagai casing, pengecas, alat kawalan jauh, dan bahkan tripod. Dilengkapi dengan kuasa 1100 mAh, cas pengecasan mudah alih dapat mengecas Insta360 Go2 4 kali.


Melalui butang pada cas pengecasan mudah alih, pengguna dapat mengawal Insta360 Go2 hingga jarak 10 meter. Dengan dua kaki tripod yang boleh dilipat, pengguna dapat merakam kandungannya tanpa perlu membawa tripod tambahan.


Insta360 Go2 dilengkapi dengan aplikasi yang dilengkapi dengan fitur teratas untuk memudahkan pengguna selama proses penyuntingan. Sebut saja fitur timelapse, hyperlapse, clone trail yang dapat digunakan hanya dengan satu sentuhan jari.



Previous Post Next Post

Contact Form