Spesifikasi PC Mesti Memiliki untuk Memainkan Resident Evil Village

 


Keperluan sistem PC untuk memainkan Resident Evil: Village akhirnya dilepaskan. Capcom juga mengumumkan bahawa ia akan membuka beta multiplayer untuk Resident Evil: Verse pada 7 April 2021.

Sementara menunggu pelancaran permainan, berikut adalah spesifikasi PC yang harus anda miliki sebelum bermain Resident Evil: Village, dipetik dari Steam.


Spesifikasi Minimum


OS: Windows 10 (64 bit)


CPU: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 3 1200


VGA: Nvidia Geforce GTX 1050 Ti dengan 4GB VRAM / AMD Radeon RX 560 dengan 4GB VRAM


RAM: 8GB


DirectX: Versi 12


Spesifikasi yang Disyorkan


OS: Windows 10 (64 bit)


CPU: Intel Core i7 8700 / AMD Ryzen 5 3600


VGA: Nvidia GeForce GTX 1070 / AMD Radeon RX 5700


RAM: 16GB


DirectX: Versi 12


Selain mendedahkan keperluan spesifikasi PC, Capcom juga mengumumkan tarikh beta terbuka Resident Evil: Verse. Ujian beta akan tersedia di PlayStation 4, PlayStation 4 pro, Xbox One, Xbox One X dan PC melalui Steam mulai 7 April.


Sementara itu, Resident Evil: Village akan dibebaskan pada 7 Mei. Capcom juga memberi amaran kepada peminat mengenai e-mel palsu yang menawarkan akses awal ke permainan. Capcom menyampaikan melalui e-mel mengenai penipuan yang sedang berlaku.


Mereka mencadangkan bahawa sesiapa yang telah menerima jemputan Akses Awal untuk bermain Resident Evil: Village tidak boleh memuat turun fail yang tersedia. Ini nampaknya merupakan percubaan pancingan data dari pihak ketiga, dan tidak lama sebelum Capcom menjadi mangsa.


Ini bukan kali pertama Capcom menghadapi masalah, pada bulan November 2020, kumpulan penggodam juga berjaya mengakses rangkaian dalaman mereka. Penggodam juga berjaya mendapatkan maklumat peribadi dari pekerja dan pelanggan mereka.

Previous Post Next Post

Contact Form