5 Perkara yang Perlu Tahu Mengenai Penggabungan Pelayan Fairy Tail: Forces Unite!


Fairy Tail: Forces Unite!! akan menggabungkan pelayan untuk S2 (Skala Lamia) dan S3 (Pegasus Biru), Rabu (17/3/2021). Dengan penggabungan pelayan ini, pemain dijanjikan akan lebih kompetitif daripada sebelumnya.

Semasa proses penggabungan, pemain tidak akan dapat memasukkan S2 dan S3 sehingga prosesnya selesai.

Mengenai penggabungan S2 dan S3 kemudian, ada 5 perkara penting yang harus anda ketahui. Lihat penjelasan di bawah!


1. Kedudukan dan Papan Pendahulu

Dengan menggabungkan pelayan, sudah tentu ada perubahan pada Papan Pendahuluan dan Pelayan. Mengenai masalah ini, Garena membuat beberapa penyesuaian.


Bagi pemain di S2 (Lamia Scale), tidak akan ada perubahan pada Peringkat. Namun, untuk pemain S3 (Blue Pegasus), Peringkat mereka akan diset semula dan dapat dikira semula dengan log masuk dan mengemas kini data (dengan membuang Equip atau Gem) untuk mengemas kini Papan Papan.


2. Acara dalam permainan (Grand Magic Games)

Setiap Persekutuan yang telah mendaftar untuk Grand Magic Games (GMG) pada hari Rabu, mesti mendaftarkan Persekutuan mereka sekali lagi setelah proses penggabungan pelayan selesai. Pastikan Guild Masters dan Vice Guild Masters anda mengetahui maklumat ini!


3. Acara Khas

Pemain yang menjalankan prosesi perkahwinan (perkahwinan) atau penamatan (Perceraian) ketika penggabungan pelayan berlaku, mesti melakukan aktiviti ini sekali lagi apabila proses penggabungan pelayan selesai. Pemain diharapkan tidak menjalankan aktiviti termasuk acara dalam permainan sebelum S2 dan S3 ditutup buat sementara waktu.


4. Lelong Item

Bagi pemain yang sedang menjual barang mereka di Lelong, tidak perlu risau. Tidak akan ada perubahan dalam penjualan Item di Server 2, sementara untuk penjualan item di Server 3 ia akan dikembalikan kepada pemain. Item ini akan masuk ke dalam Bag / dalam permainan Mail apabila proses penggabungan pelayan selesai.


5. Tahap Pelayan

Tahap Cap Server akan mengikuti tahap tertinggi dalam proses penggabungan pelayan, dalam hal ini Skala S2 - Lamia. Dengan cara itu, pemain dari S3 dapat mengikuti mereka di S2.


Bagi anda pemain S2 dan S3, pastikan untuk memberikan maklumat ini kepada rakan sekerja anda. Simpan tarikh penting dan bersiap sedia untuk pertarungan yang lebih panas dari sebelumnya di dunia FAIRY TAIL!

Previous Post Next Post

Contact Form