5 Permainan Zombie Baru Terbaik untuk tahun 2021

 


2020 adalah saat yang buruk bagi banyak orang dan industri permainan adalah salah satu yang merasakan kesannya. Beberapa persembahan acara dan pelepasan permainan harus ditangguhkan.

Pemaju terpaksa mengubah kebiasaan bekerja di satu pejabat untuk menjadi maya untuk menjaga kesihatan setiap pekerja. Pembekalan komponen perkakasan komputer juga sukar diperoleh kerana penguncian yang berlaku di setiap negara.


Hasilnya, 2021 akan menjadi tahun yang sibuk untuk pelepasan permainan. Nah, berikut adalah senarai permainan zombie baru terbaik yang dinantikan pada tahun 2021, seperti yang dilaporkan oleh  G Exhibitions.


1. Black 4 Blood


Turtle Rock Studio, pembangun yang bertanggungjawab untuk kelahiran permainan Left 4 Dead, juga sedang mempersiapkan pelepasan untuk permainan zombie terbaru mereka, Black 4 Blood.


Rencananya, permainan ini akan dikeluarkan oleh penerbit Warner Bros. Hiburan Interaktif pada pertengahan 2021. Black 4 Blood akan melanda platform PC, PlayStation 4 dan Xbox.


Mekanik permainan yang ditawarkan hampir sama dengan pendahulunya Left 4 Dead. Perkara yang membezakannya, pembangun memperluas permainan dengan menyediakan lebih banyak varian musuh, senjata dan jalan cerita.


2. Dying Light 2


Dying Light 2, yang dikembangkan oleh Techland, menceritakan kisah permainan yang memerlukan latar belakang 15 tahun ke arah kiamat, di mana sebahagian besar umat manusia mula kurus. Hanya tinggal kawasan kecil bagi mereka yang ingin bertahan.


Dalam permainan ini, pemain akan dihantar ke salah satu tempat perlindungan yang selamat. Tetapi sayangnya, tempat ini menjadi medan perang bagi beberapa puak yang ingin memerintahnya. Untuk pengakhiran cerita bergantung pada keputusan pemain untuk memilihnya. Dilaporkan permainan ini mempunyai pilihan untuk memilih jalan cerita.


Setelah menangguhkan pelepasannya, Dying Light 2 akan dikeluarkan pada tahun 2021 di platform PC, PlayStation 4 dan Xbox.


3. Resident Evil Village

Pembangun dan penerbit Capcom, telah mengatakan bahawa permainan zombie Resident Evil Village akan dilancarkan pada pertengahan 2021 di PC, PlayStation 5, Xbox Series X / S, Playstation 4.


Resident Evil Village akan kembali meletakkan pemain dalam watak Ethan dari Resident Evil 7. Dunia Ethan sekali lagi mengalami kekacauan, setelah munculnya Chris Redfield yang memutuskan untuk muncul kembali. Permainan ini memaksa Ethan untuk mencari jawapan kepadanya. Tetapi Ethan mesti menemui Chris Redfield di sebuah perkampungan Eropah yang misteri.


4. After The Fall


Permainan zombie seterusnya yang cukup menarik pada tahun 2021 adalah After The Fall. Permainan ini adalah zombie VR yang lebih kurang seperti Left 4 Dead. After The Fall dikembangkan oleh Vertigo Games, yang sebelumnya merilis permainan zombie VR ikonik, Arizona Sunshine.


Pemain akan diminta bertahan dari zombi dengan pelbagai alat dan alat unik. Permainan ini juga mempunyai mekanik permainan koperatif hingga empat pemain. Supaya pemain dapat bekerjasama untuk menyelesaikan permainan.


5. The Last Stand: Aftermatch


The Last Stand Aftermatch adalah permainan yang dikembangkan oleh pemaju veteran Con Artist Games yang akan dilancarkan pada tahun 2021 di PC. Pemain akan menyelamatkan beberapa orang untuk dijemput untuk meneroka runtuhan peradaban, mencari bahan bakar, mengumpulkan senjata dan bekalan untuk bertahan. Dalam permainan, pemain adalah antara mereka yang telah dijangkiti, dan akhirnya akan mati.


Jadi, dari 5 permainan zombie baru terbaik pada tahun 2021, yang manakah tidak sabar menunggu anda dimainkan?

5 Permainan Zombie Baru Terbaik untuk tahun 2021 5 Permainan Zombie Baru Terbaik untuk tahun 2021 Reviewed by thecekodok on 5:09:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.