Acer Nitro 5 kini menggunakan pemproses Intel Core generasi ke-11


 Acer membawa komputer riba permainan terbarunya iaitu Nitro 5, yang menggunakan pemproses Intel Core Generasi ke-11.

Nitro 5 generasi baru dilengkapi dengan layar dengan kadar penyegaran 144Hz dan papan kekunci RGB, seperti komputer riba permainan dengan harga yang lebih tinggi. Selain itu tentunya juga menggunakan otak terbaru dari Intel, iaitu Core generasi ke-11, yang mempunyai sejumlah ciri baru seperti Thunderbolt 4, PCIe Gen 4, WiFi 6 dan RAM dengan kelajuan maksimum 3200MHz.


GPU yang digunakan adalah Nvidia GTX 1650, dan DDR RAM dengan kapasiti maksimum 64GB. Kemudian ada juga sepasang slot PCIe M.2 dan slot SATA untuk tujuan penyimpanan data, aka penyimpanan.


Gabungan teknologi dan input dari pelanggan untuk memenuhi keperluan peranti permainan yang dapat diandalkan bukan hanya untuk permainan, tetapi juga untuk sekolah, pekerjaan dan pembuatan kandungan. Acer Nitro 5 ada di sini untuk menjawab keperluan ini, terutama gamer yang menginginkannya. peranti permainan dengan spesifikasi kelas tinggi dan prestasi terbaik.


Seperti generasi sebelumnya Nitro 5, komputer riba ini dilengkapi dengan skrin 15.6 inci. Perbezaannya adalah, sekarang layar yang digunakan memiliki kecepatan penyegaran 144Hz dengan waktu respons 3ms, dan memiliki tingkat kecerahan 300 nits.


Reka bentuk luarannya juga telah diperbaharui, tetapi masih memperhatikan tanda tangan Nitro 5, iaitu pembalut merah untuk sirip di bahagian belakang komputer riba. Terdapat papan kekunci RGB backlit dengan 4 zon yang terdapat di Acer Nitro 5 yang dikatakan memberikan pengalaman yang lebih mendalam.


Acer mendakwa Nitro 5 baru adalah komputer riba permainan yang paling boleh ditingkatkan di kelasnya. Yaitu melalui kehadiran dua slot SSD M.2 PCIe dan slot SATA, serta dua slot DDR DIMM dengan kapasiti maksimum 64GB (2x32GB).


Terdapat juga port Thunderbolt 4 pelbagai fungsi, dengan kelajuan pemindahan 8x lebih cepat daripada USB 3.0. Untuk rangkaian, terdapat Intel WiFi 6 AX201 dan Killer Ethernet E2600.


Nitro 5 dilengkapi dengan aplikasi NitroSense, sebuah aplikasi untuk memantau prestasi dan menguruskan sistem yang diklaim sebagai yang paling intuitif dan mudah digunakan di kelasnya.


Yaitu melalui satu sentuhan tombol panas, pengguna dapat melihat suhu komponen, prestasi pemuatan, penggunaan daya, tetapan kipas, dan tetapan papan kekunci lampu latar RGB.


Sistem penyejukan disajikan melalui sistem penyejukan kipas ganda melalui port pengambilan yang terletak di lokasi yang strategik, dan empat lubang untuk menghasilkan udara panas. Kemudian dioptimumkan melalui sistem CoolBoost, yang diklaim telah meningkatkan prestasi penyejukan CPU / GPU sebanyak 9%.


Acer Nitro 5 kini menggunakan pemproses Intel Core generasi ke-11 Acer Nitro 5 kini menggunakan pemproses Intel Core generasi ke-11 Reviewed by thecekodok on 4:43:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.